|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Autóklub küldött közgyűlésének nyilatkozata
"A Magyar Autóklub küldött
közgyűlése határozottan elítéli az üzemanyagár-emelések mértékét és
módját, s kijelenti, hogy az elkapkodott drasztikus intézkedés a
jelenlegi országos feszültség forrása. A közgyűlés megállapítja,
hogy ez nem csupán a taxisok és fuvarosok ügye, hanem közvetlenül
két és félmillió családra, közvetve pedig - a benzinár-emelésekből
fakadó további áremelkedések révén - az egész társadalomra
indokolatlanul súlyos terheket rak."
SZER, Magyar híradó:
A válságról
" Rögzítsük először: kockán külföldi hírnevünk, veszélyben az
irányunkban eddig mindenütt megnyilvánuló rokonszenv. Persze,
azonnal és egylélegzetre tegyük hozzá: ez nem jelentheti, hogy
sommásan el kell ítélni a szállítási dolgozók akcióját. Nem kell
taxisofőrnek lenni ahhoz, hogy megértsük, mit jelent a benzin árának
70-75 százalékos felemelése egy kisvállalkozó számára, aki
családjával együtt él ebből: az autóból, amelyért éveken át
dolgoztak. Még csak azt, hogy esetleg szakmát kell változtatni ha
nem bírja a megterhelést -, hogy tiltakozik, kiútat, megoldást
keres? - Természetes.
Akár törvénytelen blokáddal? Nem helyeslem - de megértem. Mindig
csak másodszor érthető az áremelésben legjobban érintettek: a
szállítási vállalkozók elkeseredése.
Akkor tehát a kormány hibás, amely felemelte a benzinárakat?
Korántsem. Sőt: ez volt az egyedüli megoldás."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési szakszervezetek nyilt levele Antall Józsefhez
(OS)
|
1990. október 26., péntek - Tisztelt Miniszterelnök Úr
A közlekedésben foglalkoztatott bérből és fizetésből élők nevében tiltakozunk a Kormány október 26-ai üzemanyagár - emelése ellen. Elfogadhatatlan számunkra, hogy ilyen rendkívüli mértékű, az egész lakosságot érintő intézkedést az érdekvédelmi szervekkel történő előzetes egyeztetés nélkül hoztak meg.
1. Az üzemanyagárban lévő rendkívül magas adótartalom (200 százalékos fogyasztói adó) nyilvánvalóvá teszi, hogy ilyen drasztikus mértékű áremelést az árviszonyok nem indokolnak. Egyértelműen a költségvetés bevételeinek a növeléséről van szó, ami újból elsősorban a bérből és fizetésből élők terhére történik.
2. A közlekedésben dolgozókat a lakossági terhek növekedésén túl még közvetlenebbül, munkavállalói minőségükben is érinti az üzemanyagár-emelés. A bevezetett üzemanyagárak sem a személy-, sem az áruszállítás piacán nem érvényesíthetők, ennek következtében több tizezer munkavállaló válik munkanélkülivé.
3. A helyi tömegközlekedés és a menetrendszerinti személyszállításon túlmenően követeljük az áruszállítás kompenzációját is. A kompenzáció nem korlátozódhat csak erre az évre.
4. A háztartási tűzelőolaj üzemanyagként történő felhasználását tiltó intézkedések azonnali bevezetését tartjuk szükségesnek a tisztességtelen versenyfeltételek megszüntetése érdekében.
Amennyiben fenti követelésünknek a kormány nem tesz eleget a következményekért a kormányt terheli a felelősség.
Budapest, 1990. október 26.
Közlekedési Dolgozók Közúti Közlekedési Munkástanácsok Országos Szakszervezeteinek Szakszervezet Szövetsége Szövetsége Közúti Közlekedési Tagozata
A levélben foglaltakkal egyetért: Független Közlekedési Szakszervezetek Országos Szakmai Szövetsége
(OS)
1990. október 26., péntek 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|