Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 26.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Metró Észak-déli Motorkocsivezetők Független Szakszervezetének nyilatkozta

"A Metró észak-déli üzeme - ha más külső körülmények ezt meg nem akadályozzák - forgalmát fenntartja. Ugyanakkor szolidaritásunkat kívánjuk kifejezni a fővárosi és országos közlekedési helyzetet előidéző útlezárásokkal kapcsolatban, amenyiben ezek célja a lakosság és a kormányzat figyelmének felhívása a közlekedési ágazatban dolgozók ellehetetlenülő helyzetére."
SZER, Magyar Híradó:

Benzin válság

"Mert mégiscsak más, ha a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája ad ki egyébként mértéktartó nyilatkozatot, mint hogyha az elmúlt 40 évet alázatosan kiszolgáló SZOT utódok közlik fenntartás nélküli támogatásukat a felbolydult helyzetben. Mint ahogy az sem ugyanaz, ha a demokratikus átalakulás során létrejött és most ellenzékben lévő pártok támogatják az elégedetlenséget, mintha az MSZMP, a volt állampárt hűséges folytatója nevezi felelőtlennek azt a kormányt, amelynek a felelőssége az, hogy a tőlük megörökölt súlyos gazdasági csődből nem tudta elég gyorsan és eléggé konkrétan megmutatni a kivezető utat. Az MSZMP szerint egyébként a megoldás: a Szovjetunió."

A Magyar Autóklub sajtótájékoztatója

1990. október 26., péntek - A Magyar Autóklub szombaton kezdődő küldöttközgyűléséről tartottak előzetes sajtótájékoztatót pénteken, a szervezet székházában.


A fővárosban kialakult közlekedési állapotok miatt meglehetősen
szűkre sikeredett beszélgetésen elmondták: a klub ötévenként tart
vezetőségválasztással egybekötött közgyűlést. Ebben az évben ez az
esemény egybeesik az autóklub fennállásának 90. évfordulójával is. A
klub elmúlt öt esztendejéről szólva elhangzott: az akkor
elhatározott célokat jobbára sikerült megvalósítani, még azt a
szinte lehetetlennek tűnő ígéretet is sikerült betartani, hogy az
1985-ben megállapított tagdíjat nem emelik. Mára azonban ez a
helyzet tarthatatlanná vált, a várható infláció következtében az így
befolyó összeg már a fennmaradáshoz is kevés. Az viszont
nyilvánvaló, hogy a klub önfenntartása mellett komoly fejlesztésekre
is szükség lenne. Cserére szorult szinte az egész
segélyautó-állomány, a korszerűtlen Trabantokat új típussal kell
felváltani. Nagyon sok műszaki állomás is felújításra, bővítésre
szorul. Mivel a jelenlegi tagdíjak mellett minderre még remény
sincs, a klub vezetősége javasolta, hogy a tagdíjat mindenképpen
emelni szükséges.

    Még egy igen fontos kérdéskör kerülhet napirendre a közgyűlésen:
az érdekvédelem, érdekképviselet erősítése. Sokan és sokféle
szempontból kifogásolták ugyanis az Autóklub passzivitását, vagyis
azt, hogy nem emelt szót az autózást, az autósokat sújtó több
kormányzati döntéssel szemben. Kétségtelen, hogy ezen a területen az
Autóklub kevés sikert ért el a rendszerváltozás óta azonban változni
látszik a helyzet, így a küldöttközgyűlés felhatalmazást adhat a
klub új vezetésének arra, hogy tagsága érdekében konkrét lépéseket
tegyen. A klub ugyanis az érdekvédelem területén is előbbre szeretne
lépni, jogosítványt szerezve arra, hogy tagjait szükség esetén akár
a bíróság előtt is képviselhesse.

    A benzinár emeléssel kapcsolatban a klub vezetősége elmondta: a
szombati közgyűlésen várhatóan egy olyan állásfoglalás születhet,
amely ugyan elítéli a kormány lépését, de kifejezésre juttatja, hogy
a helyzet megoldására csak törvényes eszközöket szabad alkalmazni.
(MTI)



1990. október 26., péntek 15:28


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD