|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MTI közleménye - A hírügynökség visszautasítja Csurka István rágalmait
"A Magyar Távirati Iroda igazgatótanácsa, Szakszervezeti
Bizottsága, valamint a Magyar Hírügynökségi Újságíró Kamara
ügyvezető elnöksége - az intézmény valamennyi, a pártatlan, objektív
tájékoztatást szolgáló munkatársa nevében - a leghatározottabban
visszautasítja Csurka Istvánnak a Magyar Távirati Irodát ért, az
újságírók becsületét sértő rágalmait.
"
BBC, Panoráma:
Tiranai találkozó
"A balkáni országok külügyminisztereinek első, 1988-as belgrádi
találkozója óta a térségben a politikai helyzet lényegesen többet
változott, mint az azt megelőző két évtizedben. Bulgária és Albánia
kivételével Kelet Európában összeomlott a kommunizmus és a Varsói
Szerződés is szétesőfélben van. Míg Romániában továbbra is a volt
kommunisták kezében van a hatalom, az el nem kötelezett Jugoszlávia
legnagyobb köztársaságában, Szerbiában is győzelemre számíthatnak a
rövidesen sorra kerülő választásokban."
|
|
|
|
|
|
|
Benzináremelés Ausztriában
|
Bécs, 1990. szeptember 25. kedd (MTI-TUD) - Ausztriában
szerdától literenként 20 groschennel drágulnak a benzinfajták. Mint
az ÖMV, az osztrák olajkonszern kedden bejelentette, saját
benzinkúthálózatában az önkiszolgálással működő egységeknél a normál
benzin 10,20, az ólommentes szuperbenzint 10,80, az ólomtartalmú
szuperbenzint pedig 11,20 schillingért fogják adni.
Az áremelést a cég a világpiaci olajárak növelésével és a környező országok hasonló benzindrágítási lépéseivel indokolta, hozzáfűzve, hogy a most bevezetett ártöbblet később, a további piaci fejleményektől függően, még fokozódhat. A gépkocsi-üzemanyagokat Ausztriában forgalmazó külföldi vállalatok ugyancsak literenként 20 groschennel emelték benzináraikat, hangoztatták azonban, hogy nyersanyag-költségeik növekedése miatt reálisabb lett volna a 60-90 groschenes drágulás.
Az osztrák járművezetők szövetsége az intézkedésről kiadott keddi nyilatkozatában rámutatott, hogy a benzinforgalmazók korábban többször olyankor is emelték áraikat, amikor erre a világpiaci helyzet nem adott okot, s az akkor létrejött nyereségük feltehetően, legalább részben fedezi mostani nagyobb költségeiket. Ezért a fogyasztói érdekképviseleti szervezet szükségesnek tartja, hogy ismét vezessék be a benzinre a hivatalos állami árszabályozás rendszerét. Marga Hubinek, a kormányban résztvevő Néppárt egyik vezető politikusa indokolatlannak minősítette, hogy a benzinár-emelésekkel - az árakban foglalt forgalmi adó révén - az állami költségvetés is egyenes arányban jut többlet-bevételhez, s ezt különféle hiányainak fedezésére használja fel. Keddi nyilatkozatában kijelentette: mivel nemzetközi viszonylatban Ausztriában amúgy is túl nagy mértékben adóztatják a benzint, célszerűbb lenne az árak adóhányadát állandó összegben, nem pedig százalékosan megállapítani. Mint mondta, a nagyobb benzinadó csak akkor fogadható el, ha az állam szavatolja, hogy ebből származó bevételeit a közlekedéssel összefüggő környezetvédelemre és a tömegközlekedés fejlesztésére fordítja. +++
1990. szeptember 25., kedd 18:38
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|