|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Műszaki átadás alatt az M0-ás autóút
|
1990. november 4., vasárnap - Az M0-ás autóút első szakaszán
tart a műszaki átadás, és várhatóan még e hónapban megindulhat rajta
a közúti forgalom. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság
osztályvezetője az MTI-nek elmondta, a világbanki hitelből, mintegy
4,5 milliárd forintból megvalósult 14,9 kilométeres Budapest körüli
útszakaszhoz két közúti Duna-híd is tartozik, amelyek,
Csepel-szigetet érintve, a Dunántúlt és az Alföldet kötik össze. A
Hárosi-híd 804 méter, a Soroksári-híd pedig 476 méter hosszan ível
át a Dunán. A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat
fővállalkozásában s száznál több alvállalkozó részvételével
elkészült kétszer kétsávos autóúton már csak apróbb munkálatok
vannak hátra: a települések közelében zajfogó falakat szerelnek fel,
növényeket telepítenek az út mellé, s néhány vízelvezető burkolását
végzik.
Amint az utat átadják, kissé fellélegezhet Budapest, az átutazó járművek egy része elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezerrel kevesebb autó araszol majd Budapest útjain, ami valamelyest a levegő szennyezettségét is mérsékelheti. Mindez azonban csak részleges megoldás, jelentősebb változást az autópálya-körgyűrű teljes üzembe helyezése fog hozni. (MTI)
1990. november 3., szombat 17:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|