Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 18.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak

"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?

"... számolni kell az olajválság Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni. Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van ezeken a tárgyalásokon."

Ferjánczék is indulnak (1. rész)


1990. október 18. csütörtök (MTI) - A MAVAD Vadgazdálkodási és
Kereskedelmi Részvénytársaság és a 4 WD Club-Budapest idén immár
harmadszor rendezi meg nemzetközi autós-motoros versenyét - hangzott
el az eseményt megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón, amelynek a
Sport Plusz étterem adott otthont. Dr. Kovács Miklós, a MAVAD Rt.
elnök-vezérigazgató-helyettes, a szervezőbizottság elnöke először is
arra hívta fel a figyelmet, hogy ismét megváltozott a rendezvény
elnevezése, a Maraton MAVAD Rali és a Magyar MAVAD Rali után ezúttal
Magyar MAVAD Raid néven fut. Ehhez tudni kell, hogy a Nemzetközi
Autósport Szövetség (FISA) előírásai szerint a kilenc naposnál
rövidebb, 8000 km-t meg nem haladó erőpróbákat sem maratoninak, sem
ralinak nem nevezhetik, hiszen ezek az úgynevezett Cross Country
Raid viadalok sorába tartoznak.

    Egyébként ez a verseny idén még csak a Nemzetközi
Motorkerékpáros Szövetség (FIM) versenynaptárában szerepel, de a
szervezők szeretnék, ha jövőre a FISA-naptárban is helyet kapna.
Ennek érédekében már be is fizették a bejegyzési díjat, 22 500
francia frank előleget.

    Ami a viadalt illeti: a rendezők a tavalyi évhez hasonlóan 2000
km-es távot jelöltek ki, azonban változás, hogy a terepjáró autósok,
motorosok nem öt, hanem hat napon keresztül hajtanak az úttalan
utakon. Programba iktattak ugyanis egy prólógot a péceli
cross-pályán, ahol a résztvetők ügyességi versenyét tekinthetik meg
az érdeklődők. Az esemény hivatalosan október 28-tól november 3-ig
tart, de az első napon még csak a gépátvételre kerül sor, a
másodikon a prológra, s csak a harmadikon kezdődik a nagy hajtás. Az
indulók Budapestről a Vajdahunyad-várától rajtolnak, s ugyanoda
érkeznek vissza. Közben Balatonfüreden, Balatonföldváron, Szegeden
és Hajdúszoboszlón pihenik ki a napok fáradalmait.

    Margó György versenyigazgató arról számolt be, hogy az eddig
beérkezett jelentkezések alapján 35 autó és 21 motor vág neki a
megméretésnek, a hazaiak mellett olaszok és franciák neveztek. A
magyar versenyzők közül ott lesz az EB-bronzérmes Ferjáncz Attila,
dr. Tandari János rali kettős és az idei Paris - Dakar ralira
készülő két motoros, Zsembery Barnabás és Juhász István is.
(folyt.köv.)



1990. október 18., csütörtök 14:04


Vissza »


Ferjánczék is indulnak (2. rész)


Az eddigi MMR győzesei:

1988:
motorosok: Sandro Temporin (olasz)
autósok: Sorghini, Ansaloni (olasz)

    1989:

motorosok: Massimo Marmiroli (olasz)
autóspok: Fioretto, Granzotto (olasz)
+++



1990. október 18., csütörtök 14:06


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD