|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
MDF - Közlekedési fórum (1. rész)
|
1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több
nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba
közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a
feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a
miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához
tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.
A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász, a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek, alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12 évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.
A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai, illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy 1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd forintot kívánnak fejlesztésre költeni.
A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. (folyt.köv.)
1990. augusztus 24., péntek 17:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|