|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Senna mesterhármasa (1. rész)
|
1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze 11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat. Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.
A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.
Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb sérülést.
Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4. lett.
Az NSZK Nagydij végeredménye:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h 4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h
A pontverseny állása:
1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18 6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13 (folyt.köv.)
1990. július 29., vasárnap 16:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|