|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Tovább épül az M1-es autópálya
|
1989. szeptember 19., kedd - A Betonútépítő Vállalat nyerte azt a versenypályázatot, amelyet az M-1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére írtak ki. A pályázat eredményeit kedden a Közúti Beruházó Vállalat épületében hírdette ki Kálnoki Kis Sándor közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes.
A nemzetközi finanszírozási és építési versenyfelhívást ez év júliusában tette közzé a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium. A felhívás élénk érdeklődést váltott ki a hazai és a nemzetközi bankvilágban és a közlekedési építőipari vállalkozók között. Ezt bizonyítja, hogy összesen 31 ajánlat érkezett magyar, nyugat-európai és lengyel pályázóktól. Az ajánlatokat az e célra létrehozott bizottság értékelte, ennek munkájában az érintett minisztériumok, bankok, megyei tanácsok, tudományos egyesületek és egyetemek képviselői vettek részt. A bizottság értékelése, javaslata alapján a tárca minisztere úgy döntött, hogy a műszaki és pénzügyi szempontokból egyaránt legkedvezőbb ajánlatával a Betonútépítő Vállalat nyerte a versenyt. A magyar ajánlat szerint a beruházás teljes költsége 1 milliárd 425 millió forint, amelyre a vállalat partnere, a Magyar Hitel Bank 1995-ig hitelt nyújt. Az építés ez év októberében kezdődik, és 1990 októberében fejeződik be. A beruházás eredményeként az ország egyik legforgalmasabb és legbalesetveszélyesebb szakaszán sikerül a mainál lényegesen kedvezőbb utazási körülményeket teremteni. A KÖHÉM határozott szándéka, hogy az M1-esen e szakasz után tovább folytatódjon az építés, és minél előbb megkezdődjék az ugyancsak kritikus győri elkerülő szakasz megépítése is. (MTI)
1989. szeptember 19., kedd 16:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|