|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)
|
1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.
x x x A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi, fontossági sorrendben kell elvégezni. Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag, rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése, amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon. Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion. (folyt.köv.)
1989. február 15., szerda 17:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|