|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Nyolcvan-száz hajó várakozik - felső dunai gázlók és jövőjük (2. rész)
|
A kotrásokkal és a hagyományos mederszabályozási munkákkal nagyon nehéz, szinte lehetetlen lépést tartani a mederfenék gyors változásaival, s ezért a hajóút átlagos vízimélysége nem több 22 deciméternél. A végleges megoldást a bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer megépítése hozza. A vízlépcsők ugyanis felduzzasztják ezt a folyószakaszt, és magas vízszintet tartanak a bősi vizierőműhöz vezető üzemvízcsatornában is. Így a nemzetközi hajóút legkisebb vízmélységét ebben a térségben 25-ről 35 deciméterre növelhetik, a hajóút szélességét pedig a korábbi szűkületekben 80-100 méterrel bővíthetik; ezzel a gázlók okozta gond megszűnik. A vízlépcsőknél a hajók átzsilipelése lassítja ugyan a forgalmat, ám a hajózási viszonyok általános javulásával és a gázlók eltünésével a víziszállítás hasznos időalapja 40, a hajók, uszályok hordképessége pedig 20 százalékkal növekszik. Az érintett szakaszon a Duna vízfolyása lelassul, ezért a hajózás teljesítményigénye 60 százalékkal csökken, s így tetemes mennyiségű üzemanyagot is megtakaríthatnak majd. (MTI)
1989. február 8., szerda 21:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|