|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Horn Gyula üdvözlő távírata Mihail Gorbacsovnak
"A magyar szocialisták nevében szívből gratulálok Önnek a
Nobel-békedíjjal történt kitüntetése alkalmából. E kitüntetés méltó
elismerése az Ön személyes tevékenységének és annak az új szovjet
külpolitikai gondolkozásnak, amely alapvető változásokat hozott a
nemzetközi viszonyokban..."
SZER, Magyar híradó:
Mi várható a Valutaalap szakértőinek tárgyalásaitól?
"... számolni kell az olajválság
Magyarországra kiható következményeivel és azzal is, hogy január
elsejétől dollárelszámolásra kerül az egész szovjet forgalom, tehát
itt súlyos veszteségekkel, terhekkel kell számolni.
Amikor ez bekövetkezik és valóban hatni kezd, akkor eljön a jövő
tavasz, amikor lejár ez a megállapodás a Valutaalappal, lejár a
készenléti hitelkeret, meg kell újítani. Az elképzelés az, hogy meg
akarják újítani három évre. Nem véletlenül háromra, ez nagyjából
felölelné a megújhodási nemzeti programnak az egész időszakát és a
feltételeket is újra kell gondolni, mert most már a piaci átalakulás
időszakáról van szó és olyan időszakról, amely az előbb említett
nehézségekkel terhes. Tehát ennek az előkészítése is napirenden van
ezeken a tárgyalásokon."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés (39. rész)
|
Ezt követően - tíz percnyi szünet után - a napirendnek megfelelően az interpellációk következtek. (Tekintettel az idő előrehaladott voltára több képviselő interpellációját és kérédést a következő ülésszakra halasztotta.) Bozsó Lajosné (Budapest, 10. vk.) Újpest-Káposztásmegyer ------------- tömegközlekedése tárgyában a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez interpellált. Megkérdezte: az észak-déli metró eredeti terv szerinti megépítésének ma milyen realitása van, számíthatnak-e arra az érintett lakosok, hogy a metró építése nem fejeződik be véglegesen az Árpád út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében. Tudakozódott arról is, hogy a végleges megoldás megszületéséig hogyan kívánják Káposztásmegyer tömegközlekedési feszültségeit enyhíteni. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter válaszában hangsúlyozta: február 1-jétől meghosszabbítják és négy-öt járművel megerősítik a térség tömegközlekedésében fontos szerepet játszó autóbusz-vonalat, addig is, amíg a metró-közlekedés 1990-ben megindul. A módosított tömegközlekedési hálózatot a bevezetés után az érintett lakosság képviselőinek a bevonásával értékelik, s ennek megfelelően döntenek a végleges megoldásról. Jelentős javulás következik be Újpest és Káposztásmegyer közlekedésében az észak-déli metró következő szakaszának átadásakor. Az idei beruházási lehetőségek - amennyiben jelentős forráscsökkentés nem történik - módot adnak az 1990-es átadásra. A budapesti metró ezt követő továbbépítéséről a tárca ez év első felében kíván előterjesztést benyújtani a Minisztertanácshoz. Ennek az alapkérdése az lesz, hogy az észak-déli metró továbbépítése folytatódjék-e Káposztásmegyer irányában Újpest városközpontjától a Szilaspatakig, vagy pedig egy új, nevezetesen a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal építését kell elkezdeni. Ennek eldöntésekor az egyik fontos szempont lesz az is, hogy megrendezik-e a Bécs-Budapest világkiállítást a magyar fővárosban 1995-ben. A miniszteri választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés egyhangúlag tudomásul vette. (folyt.köv.)
1989. január 11., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|