|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Baranyai polgármesterek felhívása
"Mint falusi polgármesterek, a községek képviselőtestületeihez,
vezetőihez fordulunk, hogy csatlakozzanak felhívásunkhoz, legyenek
partnereink abban, hogy Magyarországon falvakból induló
kezdeményezéssel és építkezéssel hozzuk létre a falvak érdekvédelmi
szervezetét."
Amerika Hangja:
A Magyar Köztársaságról
"Tulajdonképpen ami feltűnik, a szabadság nyomában nem egy
felszabadult érzés, felszabadult hangulat tapasztalható, hanem
bizonyos fokú nyomott hangulat, pesszimizmus, kétkedés a jövővel
szemben, ami őszintén szólva nagyon meglep, tudniillik ha
végeredményben az ember felszabadul, akkor a szabadságot valahogy
élveznie kéne tudni, de egyelőre ez a felszabadultság, ez a
magyarokra jellemző vidámság, hangulat valahogy nem üt át a Lajta
túlsó partján."
|
|
|
|
|
|
|
Önkormányzatok 3. rész
|
- Az önkormányzati törvény a belső szervezet kiépítését valóban saját ügynek tekinti, ezért csupán kevés jogszabály rendelkezik erről. Többek között ezt a belső szervezeti felépítést kell például rögzíteni a testület által megszövegezett szervezeti és működési szabályzatban. Ennek elkészítéséhez egyébként a Belügyminisztérium módszertani segédanyagot készített, ami azonban semmiképpen nem tekinthető olyan mintának, amelybe egyszerűen csak be kell helyettesíteni a település sajátosságait. A tanácsi szervezet helyébe egységes polgármesteri hivatal lép, amelyet a polgármester irányít és a jegyző vezet. Végig kell gondolniuk a testületeknek, hogy akarnak-e alpolgármestert, bár egy ilyen funkcióra - akár társadalmi megbizatásban - szüksége lehet a legkisebb községnek is, hiszen bármikor felmerülhet, hogy a polgármestert helyettesíteni kell. Nyugat-Európában bevett szokás, hogy a legerősebb párt adja a polgármestert, míg a második helyre szorult párté az alpolgármesteri szék. Ahogy a méretek növekednek, egyre sokoldalúbb belső szervezetben kell gondolkodni. Ezt a célt szolgálják a bizottságok, amelyek közül egyet mindenütt kötelező létrehozni, ez pedig a pénzügyi ellenőrző bizottság. Bizottság alakítható bármely terület felügyeletére, összefogására, melynek élén tanácsnok - egy e feladattal megbízott képvselő - áll. A bizottságok alkalmasak arra is, hogy az egyes témakörökben érintett intézmények, helyi társadalmi szervezetek és állampolgárok széles köre bevonható legyen a döntésekbe. A bizottságokban ugyanis nem csak testületi tagok vehetnek részt, a kikötés csupán annyi, hogy a képviselőknek kell többségben lenniük. Körülbelül az év végéig érdemes a belső szervezeti felépítésen gondolkodni, ugyanis ma még nem dönthető el sok minden. Meg kell ugyanis még születnie több olyan jogszabálynak, amely meghatározza majd az összes önkormányzati és államigazgatási feladatot és hatáskört. (MTI-Press) L.
1990. október 16., kedd 11:18
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|