Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 11.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye

"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:

Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?

"Normális kereskedelmi kapcsolatok létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem drámai növekedés. Miért? Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült Államok is megvásárolhatná."

Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (1. rész)

1989. december 28., csütörtök - A közelmúltban jelentették be: a jövő év első felében kormányszintű döntés várható a metró Dél-Buda - Rákospalota közötti vonalszakaszának megépítéséről. Ez a már régen napirenden lévő döntés - azon túl, hogy a főváros tömegközlekedésének kritikussá vált helyzetét jelentősen javíthatja - lendületet adhat egy már majdnem ,,halálra ítélt,, fejlesztésnek is. A Ganz Vasúti Járműgyár Rt. és a Ganz Villamossági Művek által ,,megálmodott,, magyar metrókocsiról van szó, amelyből ez idáig mindössze egy prototípus-szerelvény készült el. Ennek hosszan elhúzódó tesztelése jelenleg is folyamatban van a BKV-nál.

A késedelem okairól és a próbafutások tapasztalatairól Tóth
József, a BKV Gyorsvasúti Igazgatóság főmérnöke a következőket
mondta az MTI-nek:

    - A két Ganz vállalat, mint nagy hagyományokkal rendelkező
járműgyártó, a 80-as évek elején vállalkozott arra, hogy
kifejlesztenek egy, a nálunk közlekedő szovjet metrószerelvényeknél
sokkal korszerűbb, energiatakarékosabb, s így olcsóbb üzemeltetésű
járművet. Ezek egyben referenciául szolgáltak volna a külföldi
megrendelők előtt. Csakhogy az eredeti elképzelésekhez képest,
amelyek 1984-re jelezték a prototípus elkészültét, a tervezés, majd
a gyártás együttesen két évet csúszott.

    Ami a BKV-t illeti, a próbák során elvégezte azt, amire
vállalkozott. Eddig ugyanis a szerelvény 42 ezer kilométert
próbafutott, tesztelését rövidesen befejezik. Amennyiben az pozitív
eredménnyel zárul, a prototípus-szerelvény tavasszal már utasokat
szállíthat. További 50 ezer kilométer futásteljesítmény után pedig
megkezdődhet a nullszéria gyártása.

    A Ganz-vállalkozás ,,tragikumát,, viszont éppen az okozza, hogy
jelenleg úgy tűnik, nincs szükség a járművekre. Amikor ugyanis
1987-ben felmerült a kérdés, hogy milyen szerelvények közlekedjenek
az új vonalszakaszon, a BKV és a Metrober - figyelembe véve a
Ganz-metró körüli bonyodalmakat - kénytelenek voltak biztosra menni,
s az újabb szovjet kocsik vásárlása mellett döntöttek. (folyt.köv.)


1989. december 27., szerda 20:05


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD