|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye
"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy
Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád
köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos
honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?
"Normális kereskedelmi kapcsolatok
létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és
Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem
drámai növekedés. Miért?
Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll
leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut
készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült
Államok is megvásárolhatná."
|
|
|
|
|
|
|
Osztrák közúti tranzitforgalom
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti
Bécs, 1989. június 7. szerda (MTI-tud) - Az ausztriai közúti tranzitforgalomban tervezett korlátozásokról nyilatkozott Rudolf Streicher osztrák közlekedési miniszter szerdán a képviselőház ülésén. Ahhoz a múlt héten Wolfgang Schüssel gazdasági miniszterrel közösen hozott döntéséhez fűzött magyarázatot, amely szerint december 1-jétől kezdve az Ausztria nyugati részén lévő, az NSZK-ból Olaszországba vezető - autópályákon megtiltják a hét és fél tonnásnál nagyobb teherjárművek közlekedését. Az este 10 órától másnap hajnali 5 oráig tartó tilalom alól csak a legkorszerűbb, környezetkimélő - csendesjárású és kevés szennyezőanyagot kibocsátó - teherautókat fogják mentesíteni.
A miniszter a parlamentben közölte, hogy ezzel az intézkedéssel párhuzamosan megnövelik a térségben a vasút teherfuvarozó teljesítményét, s legalább 30 vonatszerelvényt állítanak forgalomba, amelyek a nyugatnémetről olasz területre tartó nehéz teherautókat Ausztrián átszállítják. Így kivánják visszafordítani azt a hetvenes évektől tartó folyamatot, amelynek során az ausztriai közúti tranzit-teherforgalom aránya 30-ról 70 százalékra nőtt. Arra utalva, hogy a tilalom kétségkívül érzékenyen érinti a közöspiaci országok közötti teherforgalmat, az új rendszabály érvénybe léptetését, s az átmenő forgalom okozta súlyos zajártalmak és levegőszennyeződés okozta problémák megoldását nem teszik alku tárgyává, még ha ez nehezíti is az Ausztria EGK-tagságáról tartandó esetleges tárgyalásokat. Parlamenti beszédében az osztrák közlekedési miniszter szólt az ország vasúti hálózatának más fejlesztési programjairól is, megemlítve, hogy a tervezett bécs-budapesti világkiállítással összefüggésben a két főváros között a jelenleginél lényegesen gyorsabb vasúti összeköttetést szándékoznak kialakítani. Rudolf Streicher ugyancsak szerdán megbeszélést tartott az osztrák tartományok közlekedési vezetőivel, s ezen megállapodtak, hogy a környezetre legártalmasabb nehéz tehergépkocsik éjszakai forgalmát korlátozni fogják az országutakon is, elsősorban a tranzit-autópályákkal párhuzamos utakon. (folyt.)
1989. június 8., csütörtök 09:47
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|