|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A politikai foglyok és az ,56-osok közleménye
"A világtalálkozóról előzetesen annyit, hogy a fővédnökasszonya Nagy
Erzsébet, mártír-miniszterelnökünk leánya, fővédnökei Göncz Árpád
köztársasági elnök, Antall József miniszterelnök és Für Lajos
honvédelmi miniszter."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
Növekedhet-e ugrásszerűen az USA keleti kereskedelme?
"Normális kereskedelmi kapcsolatok
létesültek máris Magyarországgal, Lengyelországgal és
Jugoszláviával. Állandó növekedés várható tehát, de semmiesetre sem
drámai növekedés. Miért?
Mert ezeknek az államoknak a saját gazdasági életük áll
leginkább az útjukban. Roppant nehezükre esik olyan minőségi árut
készíteni, amely versenyképesnek bizonyulhat, tehát az Egyesült
Államok is megvásárolhatná."
|
|
|
|
|
|
|
IL-62 - helyzetkép
|
Dorogman László, az MTI tudósitója jelenti:
Berlin, 1989. június 18. vasárnap (MTI-tud) - A szombati schönefeldi repülőgépszerencsétlenség sebesültjei közül több személynek jelentősen javult az állapota az elmúlt 24 órában, nagyrészük már a hét elején elhagyhatja a köpenicki kórházat - közölte vasárnap délben a sebészeti klinika főorvosa. Ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy több súlyos sebesült állapota változatlanul kritikus, és két páciensnek, akik másod- és harmadfokú égési sérüléseket szenvedtek, az elmúlt 24 órában rosszabbodott az állapota.
A katasztrófa színhelyén vasárnap délután még tartott a tragédia halálos áldozatainak azonosítása. Véglegesnek tekinthető mérleg szerint a gép fedélzetén lévő 113 személy közül tizenhatan vesztették életüket a szerencsétlenségben. Egy további személy, aki a gurulópálya közelében mezei munkát végzett a robbanás idején, szintén meghalt. A katasztrófa okának és körülményeinek kivizsgálásával megbizott kormánybizottság vasárnap ismét összeült. Folytatódott a még szombaton délben megtalált fekete doboz adatainak értékelése. Ám erről vasárnap estig nem hozták nyilvánosságra érdemi információt. Szerencse volt a szerencsétlenségben, hogy a repülőgép jobb szárnya az IL-62 földi ,,ámokfutása,, során épségben maradt és - ellentétben a baloldali szárnnyal - nem gyulladt ki a benne lévő mintegy 15 ezer liter kerozin. Az eddigi adatok tanúsága szerint az áldozatok többsége a gép baloldalán, a szárny közelében tartózkodott, vagyis ott, ahova elsőnek terjedt át a tűz a szárnyról. A gép elején illetve a törzs végében helyet foglaló utasok nagy lélekjelenlétről tettek tanubizonyságot, amikor a kettétört géptörzs hasadékán, illetve a vészkijáratokon pánik nélkül, még a lángok tovaterjedése előtt elhagyták a repülőgépet. Időközben befejeződött a Interflug légitársaság IL-62-es gépeinek műszaki átvizsgálása. Ennek nyomán öt repülőgép ismét megkapta a felszállási engedélyt, közülük kettő vasárnap már el is repült Berlinből Havannába, illetve Szingapurba. +++
1989. június 18., vasárnap 19:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|