Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 08.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szovjet Zsidóság Nemzeti Kongresszusának távirata Antall Józsefhez

"...a magyar kormány továbbra is segíti szovjet zsidók Izraelbe történő kivándorlását Magyarországon keresztül. Megnyugtató annak megerősítése, hogy Magyarország régi hagyományával, a menekülteknek való humanitárius segítségnyújtással összhangban cselekszik."
SZER, Magyar híradó:

Az idegenfórgalom áronyoldalai

"Remélem, hogy nem sokan találkoztak azzal a határmenti benzinkutassal, aki semmiféle külön szolgáltatást nem nyújtott, mégis elfelejtette visszaadni az aprópénzt 60 forintot. Vagy azzal a balatonfüredi ABC-pénztárossal, aki 50 forinttal többet számított az egyik külföldi vásárlónak, majd a reklamálás nyomán undorral a pultra csapta a vevőt illető pénzt. Remélem továbbá, hogy csak véletlen kisiklás volt, amikor az egyik patinás casinóban néhány alkalmazott, köztük a krupié, trágár jelzők kíséretében cserélt véleményt a szerencsét próbáló idegen vendégekről, nem sejtvén, hogy otromba szövegüket némely külföldre szakadt hazánkfia tökéletesen megértette és a jövőben biztosan máshová viszi majd elvesztésre szánt dollárjait és márkáit."

Dániai alagút - 8 kilométerből 90 centiméter

Koppenhága, 1990. október 9. kedd (AFP) - Nemcsak a La Manche csatorna alatti alagút építése okoz fejfájást az illetékeseknek. A dán partok között fekvő Nagy Baelt tengerszoros alatt húzódó 8 kilométer hosszúságú vasúti alagút építése is - amely része lenne a Koppenhágát a kontinenssel összekötő szárazföldi kapocsnak - 9 hónapot késik - jelentették be a Storebaeltsforbindelsen A/S, a tengerszoros alatti alagút, illetve a fölötte vezető híd építésével megbízott állami vállalat illetékesei.


A munkásoknak, akik egyébként szeptember eleje óta összesen 90
centimétert jutottak előre, már az év elején meg kellett volna
kezdeniük a fúrást, ehelyett viszont csak a nyár végeztével láttak
munkához. Ez némi súrlódást eredményezett az államot képviselő
megbízó és a vállalkozás kivitelezője, az M. T. Group
dán-francia-amerikai-nyugatnémet közös vállalat között. A
Storebaeltsforbindelsen A/S elsősorban azt sérelmezi, hogy az M. T.
Groupnak címzett kifejezett kérése ellenére, miszerint alkalmazza
olyan vállalatok szakembereit, amelyek alagútépítésre
specializálódtak, a vállalkozást egy olyan mérnök irányítja, aki
eddig kizárólag hidak építésével foglalkozott.

    Végül - a vitát lezárandó - az állami vállalat utasította a
kivitelezőt, hogy hozza be a késést, és az előre kitűzött határidőre,
1992. szeptember 28-ikára fejezze be a munkálatokat. Lehet, hogy
mégis lekörözik az Eurotunnelt? +++



1990. október 8., hétfő 21:39


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD