|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szovjet Zsidóság Nemzeti Kongresszusának távirata Antall Józsefhez
"...a magyar kormány továbbra
is segíti szovjet zsidók Izraelbe történő kivándorlását
Magyarországon keresztül. Megnyugtató annak megerősítése, hogy
Magyarország régi hagyományával, a menekülteknek való humanitárius
segítségnyújtással összhangban cselekszik."
SZER, Magyar híradó:
Az idegenfórgalom áronyoldalai
"Remélem, hogy
nem sokan találkoztak azzal a határmenti benzinkutassal, aki
semmiféle külön szolgáltatást nem nyújtott, mégis elfelejtette
visszaadni az aprópénzt 60 forintot. Vagy azzal a balatonfüredi
ABC-pénztárossal, aki 50 forinttal többet számított az egyik
külföldi vásárlónak, majd a reklamálás nyomán undorral a pultra
csapta a vevőt illető pénzt. Remélem továbbá, hogy csak véletlen
kisiklás volt, amikor az egyik patinás casinóban néhány alkalmazott,
köztük a krupié, trágár jelzők kíséretében cserélt véleményt a
szerencsét próbáló idegen vendégekről, nem sejtvén, hogy otromba
szövegüket némely külföldre szakadt hazánkfia tökéletesen megértette
és a jövőben biztosan máshová viszi majd elvesztésre szánt
dollárjait és márkáit."
|
|
|
|
|
|
|
Dániai alagút - 8 kilométerből 90 centiméter
|
Koppenhága, 1990. október 9. kedd (AFP) - Nemcsak a La Manche
csatorna alatti alagút építése okoz fejfájást az illetékeseknek. A
dán partok között fekvő Nagy Baelt tengerszoros alatt húzódó 8
kilométer hosszúságú vasúti alagút építése is - amely része lenne a
Koppenhágát a kontinenssel összekötő szárazföldi kapocsnak - 9
hónapot késik - jelentették be a Storebaeltsforbindelsen A/S, a
tengerszoros alatti alagút, illetve a fölötte vezető híd építésével
megbízott állami vállalat illetékesei.
A munkásoknak, akik egyébként szeptember eleje óta összesen 90 centimétert jutottak előre, már az év elején meg kellett volna kezdeniük a fúrást, ehelyett viszont csak a nyár végeztével láttak munkához. Ez némi súrlódást eredményezett az államot képviselő megbízó és a vállalkozás kivitelezője, az M. T. Group dán-francia-amerikai-nyugatnémet közös vállalat között. A Storebaeltsforbindelsen A/S elsősorban azt sérelmezi, hogy az M. T. Groupnak címzett kifejezett kérése ellenére, miszerint alkalmazza olyan vállalatok szakembereit, amelyek alagútépítésre specializálódtak, a vállalkozást egy olyan mérnök irányítja, aki eddig kizárólag hidak építésével foglalkozott.
Végül - a vitát lezárandó - az állami vállalat utasította a kivitelezőt, hogy hozza be a késést, és az előre kitűzött határidőre, 1992. szeptember 28-ikára fejezze be a munkálatokat. Lehet, hogy mégis lekörözik az Eurotunnelt? +++
1990. október 8., hétfő 21:39
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|