|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szovjet Zsidóság Nemzeti Kongresszusának távirata Antall Józsefhez
"...a magyar kormány továbbra
is segíti szovjet zsidók Izraelbe történő kivándorlását
Magyarországon keresztül. Megnyugtató annak megerősítése, hogy
Magyarország régi hagyományával, a menekülteknek való humanitárius
segítségnyújtással összhangban cselekszik."
SZER, Magyar híradó:
Az idegenfórgalom áronyoldalai
"Remélem, hogy
nem sokan találkoztak azzal a határmenti benzinkutassal, aki
semmiféle külön szolgáltatást nem nyújtott, mégis elfelejtette
visszaadni az aprópénzt 60 forintot. Vagy azzal a balatonfüredi
ABC-pénztárossal, aki 50 forinttal többet számított az egyik
külföldi vásárlónak, majd a reklamálás nyomán undorral a pultra
csapta a vevőt illető pénzt. Remélem továbbá, hogy csak véletlen
kisiklás volt, amikor az egyik patinás casinóban néhány alkalmazott,
köztük a krupié, trágár jelzők kíséretében cserélt véleményt a
szerencsét próbáló idegen vendégekről, nem sejtvén, hogy otromba
szövegüket némely külföldre szakadt hazánkfia tökéletesen megértette
és a jövőben biztosan máshová viszi majd elvesztésre szánt
dollárjait és márkáit."
|
|
|
|
|
|
|
Novembertől Suzuki? (2. rész)
|
Hétfőn megkezdte tárgyalásait a Suzuki cég Magyarországon tartózkodó küldöttsége az Autókonszern Rt.-vel a részletek tisztázásáról.
A 10 milliárd yenes alaptőkével létrejövő vállalkozásból a magyar partnerek összesen 50 százalékban részesednek. Az Autókonszern Rt. fogja össze a magyar pénzintézeteket és iparvállalatokat, amelynek tagjai főként azok a vállalatok, amelyek a magyar háttéripart képviselik a kooperációban. A Suzuki-üzem Esztergomban mintegy 30 hektárnyi területen létesül. Korábban ezt a szovjet katonaság használta. A gyár területét várhatóan névleges áron kapja meg a Suzuki az esztergomi önkormányzattól. A tervek szerint 1992 októberében gördülnek le a szalagokról az első 1000 és 1300 köbcentiméteres, ötajtós Suzuki Swiftek. Három éven belül évi 50 ezer autót szerelnek össze, ebből 30 ezret Magyarországon értékesítenek.
Mint ismeretes, ez év nyarán megszületett a Rába-General Motors megállapodás is, ennek alapján Szentgotthárdon, 3 műszakban évi 200 ezer darab 1400 és 1600 köbcentiméteres, az Opel Vectra kategóriájába tartozó személygépkocsi-motort állítanak elő. Emellett egy műszakban évi 15 ezer Kadett 92 típusú, a világpiacon abban az évben megjelenő személygépkocsit szerelnek össze. Az 50 millió dolláros alaptőkéből a GM 67, a Rába 33 százalékkal részesedik.
Ugyancsak a közelmúltban született meg a megállapodás Ford-kooperációról. Eszerint várhatóan Székesfehérváron épül fel a Ford Motor Company autóalkatrész-gyára. Az alaptőke mintegy 80 millió dollár. A Videoton által kifejlesztett ipari területen 20 ezer négyzetméteren hozzák létre a gépjármű gyújtótekercset és üzemanyagszivattyút előállító korszerű üzemet. Az első Ford-alkatrészek várhatóan 1992-ben készülnek el. A Ford ugyancsak 100 millió forintot kap a magyar államtól - a Foglalkoztatási Alapból - az új üzem felépítéséhez.
Hazánkba jelenleg mintegy 130-140 ezer gépkocsi érkezik évente, ezek túlnyomó többségét a volt szocialista országoktól vásároljuk. Szakemberek véleménye szerint az ország megfelelő motorizáltságához mintegy 2,3-2,5 millió személyautó szükséges. Ehhez évente legalább negyedmillió gépkocsi kell. A három kooperáció ehhez nyújt segítséget. (MTI)
1990. október 8., hétfő 16:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|