Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › október 08.
1989  1990
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szovjet Zsidóság Nemzeti Kongresszusának távirata Antall Józsefhez

"...a magyar kormány továbbra is segíti szovjet zsidók Izraelbe történő kivándorlását Magyarországon keresztül. Megnyugtató annak megerősítése, hogy Magyarország régi hagyományával, a menekülteknek való humanitárius segítségnyújtással összhangban cselekszik."
SZER, Magyar híradó:

Az idegenfórgalom áronyoldalai

"Remélem, hogy nem sokan találkoztak azzal a határmenti benzinkutassal, aki semmiféle külön szolgáltatást nem nyújtott, mégis elfelejtette visszaadni az aprópénzt 60 forintot. Vagy azzal a balatonfüredi ABC-pénztárossal, aki 50 forinttal többet számított az egyik külföldi vásárlónak, majd a reklamálás nyomán undorral a pultra csapta a vevőt illető pénzt. Remélem továbbá, hogy csak véletlen kisiklás volt, amikor az egyik patinás casinóban néhány alkalmazott, köztük a krupié, trágár jelzők kíséretében cserélt véleményt a szerencsét próbáló idegen vendégekről, nem sejtvén, hogy otromba szövegüket némely külföldre szakadt hazánkfia tökéletesen megértette és a jövőben biztosan máshová viszi majd elvesztésre szánt dollárjait és márkáit."

Novembertől Suzuki? (2. rész)


Hétfőn megkezdte tárgyalásait a Suzuki cég Magyarországon
tartózkodó küldöttsége az Autókonszern Rt.-vel a részletek
tisztázásáról.

    A 10 milliárd yenes alaptőkével létrejövő vállalkozásból a
magyar partnerek összesen 50 százalékban részesednek. Az
Autókonszern Rt. fogja össze a magyar pénzintézeteket és
iparvállalatokat, amelynek tagjai főként azok a vállalatok, amelyek
a magyar háttéripart képviselik a kooperációban. A Suzuki-üzem
Esztergomban mintegy 30 hektárnyi területen létesül. Korábban ezt a
szovjet katonaság használta. A gyár területét várhatóan névleges
áron kapja meg a Suzuki az esztergomi önkormányzattól. A tervek
szerint 1992 októberében gördülnek le a szalagokról az első 1000 és
1300 köbcentiméteres, ötajtós Suzuki Swiftek. Három éven belül évi
50 ezer autót szerelnek össze, ebből 30 ezret Magyarországon
értékesítenek.

    Mint ismeretes, ez év nyarán megszületett a Rába-General Motors
megállapodás is, ennek alapján Szentgotthárdon, 3 műszakban évi 200
ezer darab 1400 és 1600 köbcentiméteres, az Opel Vectra
kategóriájába tartozó személygépkocsi-motort állítanak elő. Emellett
egy műszakban évi 15 ezer Kadett 92 típusú, a világpiacon abban az
évben megjelenő személygépkocsit szerelnek össze. Az 50 millió
dolláros alaptőkéből a GM 67, a Rába 33 százalékkal részesedik.

    Ugyancsak a közelmúltban született meg a megállapodás
Ford-kooperációról. Eszerint várhatóan Székesfehérváron épül fel a
Ford Motor Company autóalkatrész-gyára. Az alaptőke mintegy 80
millió dollár. A Videoton által kifejlesztett ipari területen 20
ezer négyzetméteren hozzák létre a gépjármű gyújtótekercset és
üzemanyagszivattyút előállító korszerű üzemet. Az első
Ford-alkatrészek várhatóan 1992-ben készülnek el. A Ford ugyancsak
100 millió forintot kap a magyar államtól - a Foglalkoztatási
Alapból - az új üzem felépítéséhez.

    Hazánkba jelenleg mintegy 130-140 ezer gépkocsi érkezik évente,
ezek túlnyomó többségét a volt szocialista országoktól vásároljuk.
Szakemberek véleménye szerint az ország megfelelő motorizáltságához
mintegy 2,3-2,5 millió személyautó szükséges. Ehhez évente legalább
negyedmillió gépkocsi kell. A három kooperáció ehhez nyújt
segítséget. (MTI)



1990. október 8., hétfő 16:34


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD