|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Munkáspárt közleménye
"A Munkáspárt (MSZMP) Központi
Bizottsága október 6-án, szombaton ülést tartott, ahol értékelve a
helyhatósági választások első fordulóját, a párt tagjait és
szimpatizánsait a második fordulón való aktív részvételre szólította
fel.
"
SZER, Világhíradó:
A magyar gazdaság jövője
"A Magyar Nemzet tegnapi száma Matolcsy György államtitkár
programatikus cikkét közölte. Két címmel is: "A szabadság ára" az
egyik, de a cikk lényegét jobban fejezi ki a másik cím:
"Megrázkódtatással, de sokk nélkül".
Eléggé ismert, hogy az Antall-kormányon belül két áramlat küzd
egymásssal: az egyik irány két vezető személyisége: Kádár Béla és
Bod Péter Ákos. Ők óvatos, lassú, megrázkódtatások nélküli
átalakulást akarnak. A másik áramlat élén álló Rabár Ferenc és
Matolcsy György viszont a radikális gazdasági reformot sürgeti.
A tegnapi cikknek az ad jelentőséget, hogy Matolcsy világosan
fejti ki a radikális áramlat programját."
|
|
|
|
|
|
|
Autószerencsétlenségek - európai konferencia
|
Stresa, 1990. október 7. vasárnap (EFE) - Évente 90 000
ember leli halálát, és több millióan sebesülnek meg Európa útjain
közlekedési balesetek következtében. Ezeket az adatokat az
olaszországi Stresában rendezett 46. Európai Közlekedési Konferencia
résztvevői hozták nyilvánosságra szombaton, a tanácskozás
befejeztével elfogadott zárodokumentumukban.
A konferencián az Európai Közösségek és több nemzetközi szervezet képviselői voltak jelen. A közzétett adatok szerint a földrész autóútjain naponta 250 ember veszti életét, hatezren szenvednek sérüléseket. Éves átlagban valóságos tömeghalállal van dolgunk - mondta egy előadó, hozzátéve, olyan ez, mintha minden esztendőben egy közepes nagyságú város lakossága pusztulna el.
A fórum résztvevői egyebek között felhívást intéztek a világ kormányaihoz, hogy a közúti balesetek megelőzése érdekében folytassanak rendszeres felvilágosító munkát, s e célból használják fel hatékonyan a tájékoztatási eszközöket, az iskolai oktatás rendszerét, építsék ki a megfelelő közúti infrastruktúrát. A záródokumentum szerzői sürgetik, hogy világszinten egységesítsék a közlekedési normákat, és hogy az európai országok szüntelenül tájékoztassák egymást a balesetek okairól, fektessenek fokozottabb figyelmet a megelőzésre. Azonban nagyobb felelősségtudatot várnak el maguktól a gépkocsivezetőktől is, tekintettel arra, hogy a közúti balesetek 75 százaléka figyelmetlenségből és a szabályok figyelmen kívül hagyásából ered.
Giovanni Prandini olasz közmunkaügyi miniszter a konferencián hangsúlyozta, hogy a közúti biztonságot nem lehet közönséges, mindennapi problémaként kezelni, mert az ma a legidőszerűbb politikai kérdések egyike. +++
1990. október 7., vasárnap 15:29
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|