|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP állásfoglalása az Alkotmánybíróság döntéséről
"... szükségesnek látjuk, hogy az Alkotmánybíróság
soron kívül vizsgálja meg az elmúlt évtizedek során alkalmazott
föld- és egyéb tulajdonszerzési jogcímek alkotmányosságát. Az FKgP kijelenti, hogy koalíciós partnereivel összhangban
továbbra is feladatának tekinti az elmúlt évtizedek kárvallottjainak
erkölcsi és anyagi kártalalnítását, a tulajdonjog összességére
kiterjedő reprivatizációs programjának megvalósítását."
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
" A Kisgazdapárt is tisztában van azzal, hogy a kormánykoalícióban
elfogalt helye mit jelent, és a Kisgazdapártnak a miniszterei éppen
úgy megszavazták a kompromisszumos földtörvénytervezetet, mint azt
az állásfoglalást, hogy az Alkotmánybíróság véleményét kikérjük, és
ők is tisztában vannak azzal, hogy ez mit jelent.
Senki nem keresett meg azzal, hogy a Kisgazdapárt ki kívánna
válni a koalícióból, nem is hiszem. Elvileg természetesen
lehetséges, hogy egy politikai párt úgy dönt, ha a programját nem
tudja megvalósítani, akkor kilép a kormánykoalícióból, de ez nem
segítene a Független Kisgazdapárton. "
|
|
|
|
|
|
|
IATA - Öböl-válság és a légiközlekedés
|
Montréal, 1990. október 5. péntek (AFP, Reuter, UPI) - Günter
Eser, a nemzetközi légiforgalmi társulás (IATA) vezérigazgatója
szerint a világ légitársaságait egyre tragikusabban sújtják a
Perzsa-öböl válsága következtében meredeken emelkedő olajárak,
illetve az ugyancsak gyorsan növekvő biztosítási költségek.
Eser úgy véli, hogy az az 5-8 százalékos repülőjegyár-emelés, amelyet augusztus óta a világ több mint 200 jelentős légitársasága végrehajtott, édeskevés a megnövekedett költségek kompenzálásához.
A repülőgép-üzemanyagok ára több mint kétszeresére emelkedett július óta, és emellett heti több mint 20 millió dollárt tesz ki a háborús veszélyek elleni biztosítás díja, amelyet a légitársaságok kénytelenek kifizetni azon járataikon, amelyek az öböl környezetében, illetve a Földközi-tenger Görögország-Törökország-Ciprus határolta térségében közlekednek.
Meggyőződésünk - mondta Eser -, hogy a biztosítási díjak fölöslegesen magasak, de mivel ez a biztosítási típus gyakorlatilag monopolhelyzetben van, nincs reményünk nagy változásokra. A légitársaságok kénytelenek az utasokon behajtani többletköltségeiket. +++
1990. október 4., csütörtök 20:56
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|