|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP állásfoglalása az Alkotmánybíróság döntéséről
"... szükségesnek látjuk, hogy az Alkotmánybíróság
soron kívül vizsgálja meg az elmúlt évtizedek során alkalmazott
föld- és egyéb tulajdonszerzési jogcímek alkotmányosságát. Az FKgP kijelenti, hogy koalíciós partnereivel összhangban
továbbra is feladatának tekinti az elmúlt évtizedek kárvallottjainak
erkölcsi és anyagi kártalalnítását, a tulajdonjog összességére
kiterjedő reprivatizációs programjának megvalósítását."
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
" A Kisgazdapárt is tisztában van azzal, hogy a kormánykoalícióban
elfogalt helye mit jelent, és a Kisgazdapártnak a miniszterei éppen
úgy megszavazták a kompromisszumos földtörvénytervezetet, mint azt
az állásfoglalást, hogy az Alkotmánybíróság véleményét kikérjük, és
ők is tisztában vannak azzal, hogy ez mit jelent.
Senki nem keresett meg azzal, hogy a Kisgazdapárt ki kívánna
válni a koalícióból, nem is hiszem. Elvileg természetesen
lehetséges, hogy egy politikai párt úgy dönt, ha a programját nem
tudja megvalósítani, akkor kilép a kormánykoalícióból, de ez nem
segítene a Független Kisgazdapárton. "
|
|
|
|
|
|
|
Városban csak ötven kilométerrel - Franciaországban
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. október 4. csütörtök (MTI-TUD) - December
elsejétől csak ötven kilométeres sebességgel haladhatnak a járművek
a francia városokban. A minisztertanács most meghozott döntése
alapján ugyan lehetségessé válik, hogy a városok polgármesterei -
egyes útvonalakon - akár hetven kilométeres sebességet is
engedélyezzenek vagy éppenséggel harminc kilométerre csökkentsék a
gépjárművek haladását, de az általános rendelkezés ötven
kilométeresre maximálta a forgalmi sebességet a lakott területeken.
Az intézkedéssel Michel Delebarre közlekedési miniszter szerint évente több száz halálos balesetet lehet megakadályozni. Tavaly a lakott településeken több mint 3700 ember vesztette életét az országban. Csaknem felük az autósok közül került ki, de volt az áldozatok között 964 gyalogos és 826 motoros is.
A közlekedés biztonságát növeli a kormánynak az a másik rendelete, amellyel kötelezővé teszik, hogy a gépkocsikban a hátsó ülésen utazók is használjanak biztonsági övet. Mindkét rendelet december elsején életbe lép. Az autósoknak ugyan időt adnak a hátsó ülések biztonsági öveinek beszerelésére, de akinek kocsijában már van ilyen öv, azt már most használatba kell venni.
A halálos balesetek számát kívánja csökkenteni a törvényhozás is. Az őszi ülésszak kezdetén elfogadták azt a törvényt, amely megszigorítja a szabálytalankodók büntetéseit és megkönnyíti az alkoholellenőrzést a rendőrök és a csendőrök számára. Ehhez a jövőben nem kell előzetes bírósági engedély, elegendő lesz a rendőrhatósági intézkedés is. A törvény előírja: ha a motorosok vagy kismotorosok a jövőben bukósisak nélkül közlekednek, elkobozhatják járművüket. +++
1990. október 4., csütörtök 06:58
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|