|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP állásfoglalása az Alkotmánybíróság döntéséről
"... szükségesnek látjuk, hogy az Alkotmánybíróság
soron kívül vizsgálja meg az elmúlt évtizedek során alkalmazott
föld- és egyéb tulajdonszerzési jogcímek alkotmányosságát. Az FKgP kijelenti, hogy koalíciós partnereivel összhangban
továbbra is feladatának tekinti az elmúlt évtizedek kárvallottjainak
erkölcsi és anyagi kártalalnítását, a tulajdonjog összességére
kiterjedő reprivatizációs programjának megvalósítását."
SZER, Magyar híradó:
Interjú Antall Józseffel
" A Kisgazdapárt is tisztában van azzal, hogy a kormánykoalícióban
elfogalt helye mit jelent, és a Kisgazdapártnak a miniszterei éppen
úgy megszavazták a kompromisszumos földtörvénytervezetet, mint azt
az állásfoglalást, hogy az Alkotmánybíróság véleményét kikérjük, és
ők is tisztában vannak azzal, hogy ez mit jelent.
Senki nem keresett meg azzal, hogy a Kisgazdapárt ki kívánna
válni a koalícióból, nem is hiszem. Elvileg természetesen
lehetséges, hogy egy politikai párt úgy dönt, ha a programját nem
tudja megvalósítani, akkor kilép a kormánykoalícióból, de ez nem
segítene a Független Kisgazdapárton. "
|
|
|
|
|
|
|
Ülést tartott a Minisztertanács (5. rész)
|
A Minisztertanács dr. Manhercz Károlyt június 15-i hatállyal művelődési miniszterhelyettessé; Auth Henriket és Reiniger Pétert július 1-jei hatállyal ipari miniszterhelyettessé; dr. Tömpe Istvánt augusztus 1-jei hatállyal pénzügyminiszter-helyettessé kinevezte. A kormány csütörtöki ülésén rektori felmentésekről, megbízásokról és egyetemi tanári kinevezésekről is határozott. A személyi kérdések zárásaként a szóvivő beszámolt arról, hogy jónéhány most felmentett vezető kormányzati tisztségviselő ezúttal új funkciójában nem kezdi meg azonnal tevékenységét, hanem hat hónapra - a korábbiakhoz hasonló anyagi feltételek között - a kormány rendelkezési állományába kerül. A szükségletek, a személyi kvalitások, ismeretek alapján, személyre szólóan különféle feladatokat kaphatnak. Ez az új forma is jelzi a személyzeti munka új törekvéseit, szándékait. Napirenden szerepelt a polgári szolgálatról szóló előterjesztés, amelyről Mórocz Lajos vezérezredes honvédelmi minisztériumi államtitkár adott tájékoztatást. Utalt arra, hogy a polgári szolgálat és a honvédelmi törvény módosítása között szoros az összefüggés, hiszen a polgári szolgálat bevezetése hazánkban az alternatív katonai szolgálat megalapozását, megteremtését jelenti. Hozzátette: ez az alkotmányozási folyamatnak is része, ugyani az érvényben lévő alkotmányban ellentmondás feszül a honvédelmi kötelezettség és a lelkiismereti szabadság között. Ezt feloldandó, az új alkotmánytervezet szerint az egységes honvédelmi kötelzettségnek megfelelően a magyar állampolgár katonai szolgálatot, illetve lelkiismereti okból azt helyettesítő polgári szolgálatot teljesítene. A szolgálat lényegéről kifejtette: lelkiismereti okból a hadkötelezett fiatal kérheti, hogy a katonai szolgálat helyett a tanácsi szerv által jelölt munkahelyen polgári szolgálatot teljesítsen. Ennek időtartama megegyezik a fegyveres szolgálat idejével. A kérelmet összeíráskor, sorozáskor, legkésőbb az eskí letételkor lehet benyújtani, s társadalmi bizottság bírálja el. A döntésre a hadkiegészítési parancsnok illetékes. A legtöbb kérdés ez utóbbi napirenddel kapcsolatban hangzott el. A Népszava munkatársának kérdése arra vonatkozott: hogyan lehet a lelkiismerti okot bizonyítani? Mórocz Lajos elismerte, hogy nehéz a megítélés, hiszen a lekiismeret szélesebb, mint a vallás. Az érintett életvitele, felfogása, megnyilatkozása alapján azonban megfelelő döntés születhet. A Magyar Hírlap tudósítója az iránt érdeklődött: mi történik azokkal, akik - mint például a Jehova tanúi - polgári szolgálatot sem hajlandók vállalni? (folyt.köv.)
1989. június 15., csütörtök 21:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|