|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (1. rész)
|
1990. augusztus 9. csütörtök (MTI) - Az első két évben a brazil Nelson Piquet, aztán honfitársa, Ayrton Senna, tavaly pedig a brit Nigel Mansell győzött a Hungaroringen, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság magyarországi futamán. E hétvégén következik az 5. Magyar Nagydíj, s a sportág kedvelői már napok óta az esélyeket latolgatják. Vajon az említett trió egyik tagja diadalmaskodik ismét vagy a remek formában lévő, háromszoros világbajnok francia Alain Prost végez az első helyen? Esetleg valaki mást intenek le elsőként a vasárnap délutáni 77 kör teljesítése után?
A mogyoródi ringet sokan lassúnak tartják, s ez a kiscsapatoknak kedvezhet, így akár meglepetés is születhet. Még az is elképzelhető, hogy nem a három nagy versenyistálló - a McLaren, a Ferrari és a Williams - valamelyik pilótája szerzi meg a győzelmet.
- A Hungaroringen, ahol nem túl nagy az átlagsebesség, tényleg van esélyünk, hogy a 10 és 12 hengeres kocsikat megelőzve dobogós helyezést érjünk el. Ezért sokkal nagyobb bizakodással várom ezt a viadalt, mint az utóbbi néhány futamot - jelentette ki a francia Jean Alesi, a Tyrrell 26 éves pilótája, akit az utóbbi évek egyik legnagyobb ígéretének tartanak.
Egyébként az idei esztendő eddig a McLaren - Ferrari, vagyis a Senna - Prost párharc jegyében telt el, mindkét pilóta négy-négy futamot nyert, míg egy első helyezést az olasz Riccardo Patrese, a Williams kiválósága csípett el.
- A karosszérián jelentős változtatásokat hajttattunk végre. Ha ezek az újítások beválnak, akkor az év összes hátralévő futamán, legyen az gyors vagy lassú pályán, eredményesen fogunk szerepelni - vélekedett a vb-pontversenyben vezető Ayrton Senna, az 1988-as világbajnok.
x x x
Tavaly augusztus 13-án bonyolították le a Magyar Grand Prix-t. Az időmérő edzéseken Patrese érte el a legjobb eredményt, ezért ő indulhatott az első rajtkockából. Az olasz pilóta a versenyben 52 körön keresztül vezetett, aztán mintegy húsz km-en át Senna haladt az élen. Az 58. körben Mansell előretört, s pozícióját végig megtartva, megszerezte pályafutása 15. F-1-es győzelmét. Rajta kívül a dobogóra még Senna és a belga Thierry Boutsen állhatott fel, tehát a papírformának megfelelően Ferrari - McLaren - Williams volt a befutási sorrend.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 14:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után (2. rész)
|
Egy nappal az edzések kezdete előtt az Atrium Hyatt Hotelben megtartották a Marlboro hagyományos sajtótájékoztatóját, amelyen rendre a legjobbak is megjelennek. Ezúttal a két nagy rivális csapat, a Ferrari és a McLaren pilótái, vagyis a brit Nigel Mansell, a francia Alain Prost, valamint a brazil Ayrton Senna és az osztrák Gerhard Berger felelt az újságírók kérdéseire. Ime egy csokor a válaszokból:
Nigel Mansell (szerdán ünnepelte 36. születésnapját, 142 futamon vett részt, 15 győzelmet aratott, a világbajnokságon már kétszer végzett a második helyen, a közelmúltban jelentette be, hogy az év végén visszavonul):
- Nagyon szeretem a Hungaroringet, nagyon szeretek itt versenyezni. Persze, azt is hozzá kell tenni, minden pályának vannak előnyei és hátrányai. Úgy vélem, 6-7 versenyzőnek csaknem azonosak az esélyei a magyarországi viadalon, ha nem jön közbe valamilyen műszaki hiba, akkor én is ott lehetek a legjobbak között.
- A golfjátékom egyre jobban javul. A közelmúltban otthon, a Man-szigeten megnyertem egy versenyt, amelyen 96-an próbáltunk szerencsét.
- A francák tehetséges fiatal versenyzőjének, Jean Alesinek sok sikert kívánok a Williams csapat színeiben
Alain Prost (februárban töltötte be 35. életévét, 162 futamon indult, 43 alkalommal intették le elsőként, háromszor szerzett világbajnoki címet, a jövő év végén valószínűleg ő is búcsúzik a Forma-1 világától):
- Azokat a pályákat kedvelem, ahol könnyű előzni, ahol az első kockából tudok a versenynek vágni. A Honda motoros McLaren-ek nagyon jók, ha az első sorból indulnak, nehéz átvenni tőlük a vezető poziciót.
- Az edzések gyakran nem úgy sikerülnek, ahogy szeretnénk. Szerintem ennek az az oka, hogy nem találjuk a megfelelő edzésgumikat.
- Hogy mi lenne, ha Senna a Ferrarihoz szerződne, nos, erről nem nyilatkozom. Én mindenestre még nem írtam alá a jövő évi szerződést.
- Két-három éve volt szó arról, hogy saját csapatot alakítok visszavonulásom után, de ez a téma már nem aktuális.
- Valószínűleg a két szupercsapat, a Ferrari és a McLaren pilótái között dől el a világbajnoki cím sorsa. Csak annyit tudok mondani: minden pont rendkívül fontos. (folyt. köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 18:35
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (3. rész)
|
Ayrton Senna (márciusban múlt 30 esztendős, 103 futamon szerepelt, 24 győzelem fűződik a nevéhez, 1988-ban világbajnok lett):
- A McLaren 1988-ban és 1989-ban egyeduralkodó volt, idén viszont feljöttek az ellenfelek. Nehezebb a dolgunk, ez megmutatkozik az előzéseknél is, már nem megy olyan könnyen, mint korábban.
- Hockenheimben egyetlen célom volt, megnyerni a futamot. Ezúttal a kivárásra alapoztam taktikámat, szerencsére bejött. Azóta teszteltünk Olaszországban is, remélhetőleg a módosítások után még jobb lesz a kocsink.
- Még folynak a tárgyalások Ron Dennisszel, a McLaren csapatfőnökével, de egyelőre nem sikerült megállapodnunk. A visszavonulás gondolata még nem foglalkoztat, jövőre, sőt, két év múlva is Forma-1-es versenyzőként szeretném keresni a kenyerem.
- Hogy mi lesz, ha befejezem pályafutásom? Elmegyek a bankba, megszámolom addigi keresetem, s utána pedig eldöntöm, hogyan tovább. Konkrét tervem a távolabbi jövőre vonatkozólag még nincs.
Gerhard Berger (augusztus végén már 31 éves lesz, eddig 92 futamon vett részt, 5 győzelmet szerzett, 1988-ban világbajnoki bronzérmesként zárt):
- Szeretek a Hungaroringre jönni, mert közel van az otthonomhoz, s a pálya is igen biztonságos. Nagyon jó lenne ismét nyerni, idén is már majdnem sikerült, de a végén csak nem jött össze. Előbb-utóbb biztosan mellém szegődik a szerencse.
- Sokat módosítottak a kocsimon, lényegesen jobban érzem magam a versenyautóban, mint az év elején. A jövő évre szánt gépet viszont még nem próbáltam ki.
- Már eldőlt, hogy jövőre is a McLaren színeit képviselem, aláírtam a szerződést 1991-re is.
x x x
Csütörtökön megérkezett Budapestre a brit Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke, a világbajnoki sorozat teljhatalmú ura.
x x x
Pénteken 8 órakor feldübörögnek a motorok, az előselejtezővel kezdetét veszi a három napon át tartó küzdelemsorozat, amelynek csúcspontját a vasárnap 14 órakor kezdődő világbajnoki pontvadászat jelenti.+++
1990. augusztus 9., csütörtök 18:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|