Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 30.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

A kormány gazdasági programjáról

" A kedden nyilvánosságra hozott kormányprogram egyik jellegzetessége az ellentmondásosság és a tisztázatlanság. A termőföldről kimondja a program, hogy - az Alkotmánybíróság döntésétől függően - vissza lehet állítani az 1947-es tulajdonviszonyokat. Egy másik mondat viszont azt szögezi le, hogy mindenekelőtt a mezőgazdasági tevékenységgel foglalkozó falusi réteget kell földhöz juttatni. Ellentétes, egymást kizáró állítások és állásfoglalások. Nem tudtak megegyezni, és mindkettőt betették a szövegbe. Más, fontos kérdésekben is ilyen ellentmondásokkal találkozunk. Az örökölt helyzetet azzal jellemzi a program, hogy a kormány üres kamrákat és fedezetlen csekkeket kapott, és az ország erőforrásai kimerültek. Később azonban azt írják, hogy jelentős tőkeállomány halmozódott fel. A miniszterek nyilatkozataiból jó néhány hete tudjuk, hogy a legfontosabb gazdasági kérdésekben a kormányban két áramlat van: egy etatista és egy liberális. A nemzetközi gazdasági kapcsolatok minisztere: Kádár Béla a dirigizmus híve. Viszont a gazdaság gyors liberalizálását akarja Rabár Ferenc pénzügyminiszter. A két álláspont egymás mellett van a szövegben, feloldás nélkül. "

Már úton van az első négyütemű Trabant-szállítmány

1990. augusztus 3., péntek - Erre az évre 26 ezer négyütemű Trabant személygépkocsi vásárlására kötött szerződést a Merkur - jelentette be Hellner Károly, a vállalat igazgatója a Hungexpo vásárközpontjában rendezett sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a Volkswagen Polo motorral szerelt új típusú kisautókat.


A 240 Trabantot szállító első vonat már úton van Magyarország
felé, a másodikat vasárnap indítják, s augusztusban várhatóan
összesen 8 ezer ilyen gépkocsi érkezik. A Merkur hétfőtől, augusztus
6-ától fogad el előjegyzést, illetve típusmódosítási kérelmet. Az
első héten előnyt élveznek azok, akik valamilyen érvényes
visszaigazolásukat kívánják módosítani, a későbbiekben pedig
folyamatosan veszik fel az előjegyzést, illetve a módosítási kérést,
de csak annyi kocsira, amennyire a jelenlegi szerződés szól. Az idén
ugyanis még rubelben számol el a Merkur a Trabant-gyárral, jövőre
azonban áttérnek a márkában való elszámolásra, ami jelentősen
módosítja majd a kocsik hazai fogyasztói árát. (Az új típusu Trabant
Limousin ára jelenleg 165, a kombié 172 ezer forint.) A Trabant-gyár
egyébként a jövőben is gyártani szándékozik a Polo motoros kocsit,
ám a tervek szerint a karosszériát is módosítják, azaz
hozzáigazítják a korszerű motorhoz.

    A tájékoztatón a Merkur vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a
vállalat teljes szerződésállománya jelenleg 165 ezer
személygépkocsira szól. Ladából, Skodából és kis Polskiból az idén
várhatóan mindazok megkapják autójukat, akiknek a visszaigazolása
1990-re szól, Daciára azonban valószínűleg tovább kell várni.
Jelenleg körülbelül 220-230 ezren várakoznak autóra, 140 ezren
Ladára, 50 ezren Skodára, a listán a harmadik a Wartburg, a negyedik
a kis Polski. A Merkur számításai szerint 1993-ban valószínűleg
megszűnik az előjegyzési rendszer, részben mert egyre újabb
forgalmazók lépnek a piacra, de nem utolsó sorban az árak további
emelkedése miatt. Kemény ártárgyalásoknak néz elébe a Merkur -
mondotta Hellner Károly -, hiszen a konvertibilis valutáért vásárolt
személygépkocsik a szabadáras kategóriába tartoznak, s számítani
kell arra, hogy a partnerek esetleg olyan magas árakat szabnak,
amelyeken lehetetlen lesz eladni a nem kifejezetten korszerű
kelet-európai autókat. (MTI)



1990. augusztus 3., péntek 11:59


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD