|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
A kormány gazdasági programjáról
" A kedden nyilvánosságra hozott kormányprogram egyik
jellegzetessége az ellentmondásosság és a tisztázatlanság. A
termőföldről kimondja a program, hogy - az Alkotmánybíróság
döntésétől függően - vissza lehet állítani az 1947-es
tulajdonviszonyokat. Egy másik mondat viszont azt szögezi le, hogy
mindenekelőtt a mezőgazdasági tevékenységgel foglalkozó falusi
réteget kell földhöz juttatni. Ellentétes, egymást kizáró állítások
és állásfoglalások. Nem tudtak megegyezni, és mindkettőt betették a
szövegbe.
Más, fontos kérdésekben is ilyen ellentmondásokkal találkozunk.
Az örökölt helyzetet azzal jellemzi a program, hogy a kormány üres
kamrákat és fedezetlen csekkeket kapott, és az ország erőforrásai
kimerültek. Később azonban azt írják, hogy jelentős tőkeállomány
halmozódott fel.
A miniszterek nyilatkozataiból jó néhány hete tudjuk, hogy a
legfontosabb gazdasági kérdésekben a kormányban két áramlat van: egy
etatista és egy liberális.
A nemzetközi gazdasági kapcsolatok minisztere: Kádár Béla a
dirigizmus híve. Viszont a gazdaság gyors liberalizálását akarja
Rabár Ferenc pénzügyminiszter.
A két álláspont egymás mellett van a szövegben, feloldás nélkül.
"
|
|
|
|
|
|
|
Kényelmes betegtér az új Toyota mentőautóban
|
1990. június 12., kedd - A Magyar Honvédség Híradótechnikai
Üzeme nyerte azt a pályázatot, amelyet az Országos Mentőszolgálat
írt ki a Toyota Hyace mentőgépkocsik betegterének kialakítására -
tájékoztatta az MTI-t Ábrahám Zoltán, az Országos Mentőszolgálat
gazdasági főigazgató-helyettese. A leendő mentőkocsi belső,
orvosegészségügyi berendezése a Nysáénál jóval korszerűbb lesz:
kedvezőbb a hordágy rögzítési módja, előnyösebb a beavatkozást végző
orvos székének elhelyezése, egyszerűbb a fájdalomcsillapításra
használt különböző gázpalackok kezelése, cseréje, valamint
mozgékonyabb a tolószék, s befér a lakótelepi liftekbe.
Mint ismeretes, a Toyota gépkocsikat - a leendő mentőautókat - devizakímélés végett az Autóker belső betegtér-berendezés nélkül, üresen vásárolja. A betegtér kialakítására pályázatot hirdettek. Alapkövetelmény volt - hangoztatta a főigazgató-helyettes -, hogy olyan betegteret alakítsanak ki, amelyben a beteg kényelmesen elhelyezhető; ugyanakkor adottak legyenek a betegellátás és az orvosi beavatkozás feltételei.
A főigazgató-helyettes szólt arról is, hogy a pályázat értékelésével egy időben a japán szakemberek megtekintették, értékelték és megfelelőnek találták a Toyota szervízeknek kijelölt mentőszervezeti javítóműhelyeket. Ugyanis az OMSZ - az AUTÓKER-rel létrejött megállapodás alapján - Toyota márkaszervíz-hálózatot kíván kialakítani Magyarországon a mentőkocsik, továbbá a bel- és külföldi tulajdonban lévő Toyota haszongépjárművek számára. Első ütemben - még az idén - Debrecenben, Kecskeméten, Egerben, Pécsett és Veszprémben nyílik Toyota-szevíz.
Az első Toyota mentőautókkal a harmadik negyedévben találkozhatunk a közutakon. (MTI)
1990. június 12., kedd 18:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|