|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Zavaros a magyar közélet
"A magyarok többsége nem találta
helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült
az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom
osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az
értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott
osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy
része.
Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok
keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak,
az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek
tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt
élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de
nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - Keddi munkanap (11. rész)
|
Kertész Zoltán (SZDSZ) Sopron közlekedési problémái tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszterhez. A 84-es főút túlzsúfoltsága miatti zajártalom és levegőszennyeződés szinte már elviselhetetlen a város lakói számára. A megnövekedett - hétvégén napi 13 ezer autó - forgalom a halálos balesetek számának ugrásszerű növekedésével is jár. Arra kért választ: mikor lesz pénz a tehermentesítő út megépítésére.
Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter válaszában egyetértett az interpelláló képviselővel, és kifejtette, hogy nem csupán Sopron, hanem több más város, például Győr, Szeged, Kecskemét, Vác, Miskolc és Debrecen is hasonló gondokkal küzd. Az előző kormányzatokra hárította a felelősséget, hogy nem jutott pénz e városok közlekedési gondjainak megoldására. A tárca ezért is támogatja egy koncessziós törvény megalkotását, amely lehetővé tenné külföldi részvétellel autópályák, utak, hidak megépítését. Az útalapot is meg kellene duplázni - mondotta a miniszter. A képviselő konkrét kérdésére elmondta, hogy Sopron, Győr, Kecskemét és Mezőkövesd tehermentesítő útjai építéséhez 1991-ben kezdenek hozzá. A választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés is egyaránt elfogadta.
Ugyancsak a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszterhez nyújtott be közös interpellációt Világosi Gábor és Páris András (mindketten SZDSZ-képviselők) a hazai távközlés helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a Magyar Távközlési Vállalat monopolhelyzetére.
Mielőtt Páris András szót kapott volna az interpelláció előterjesztésére, Torgyán József, a kisgazdák frakcióvezetője kért volna szót, hogy válaszoljon Tölgyessy Péternek, de az elnök nem engedte az interpellációk sorának megszakítását. Kónya Imre, az MDF frakcióvezetője ügyrendi kérdésként kifejtette, hogy Torgyán József pártját személyes megtámadtatás érte, s ezért neki mégis meg kellene adni a szót. Szájer József (Fidesz) ezzel nem értett egyet, és az ügyrendre hivatkozva kifejtette, hogy Torgyán Józsefnek csak a napirend - azaz az interpellációk tárgyalása - után lehet szót adni. Az elnöklő Vörös Vince nem szakította meg az interpellációkat, és Páris Andrásnak adta meg a szót. Ő elmondta: hogy a jelenlegi távközlési törvény nem teszi lehetővé, hogy a Távközlési Vállalat monopóliumát megtörve, a lakosság saját erőből, önálló kezdeményezésre telefonfejlesztésbe fogjon. Konkrét példaként említette, hogy épp a Távközlési Vállalat akadályozta meg Siófok és környéke távbeszélő hálózatának bővítését. (folyt.köv.)
1990. szeptember 18., kedd 19:19
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|