|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Zavaros a magyar közélet
"A magyarok többsége nem találta
helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült
az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom
osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az
értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott
osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy
része.
Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok
keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak,
az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek
tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt
élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de
nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."
|
|
|
|
|
|
|
Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi
úton
|
1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és
Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől
megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és
előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az
Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani
zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt
autók adására-vételére szolgáló piacot.
A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon, ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo tevékenységét.
Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely: büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig - várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és autómosót is felszerelnek.
A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)
1990. augusztus 23., csütörtök 21:34
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|