|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Zavaros a magyar közélet
"A magyarok többsége nem találta
helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült
az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom
osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az
értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott
osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy
része.
Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok
keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak,
az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek
tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt
élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de
nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."
|
|
|
|
|
|
|
Nyereséges volt a Schwinn-Csepel első üzleti éve
|
1990. február 26., hétfő - Szerény, de mindenképpen
nyereséges (9 millió forint hasznot hozó) évet zárt az egy évvel
ezelőtt létrejött magyar-amerikai vegyesvállalat, a Schwinn-Csepel
Kft. Nógrádi László igazgató elmondta: ezzel teljesítették az első
üzleti év programját. Az elmúlt hónapokban 60 millió forintot
fordítottak különféle beruházásokra, további 40 milliót a
technológia fejlesztésére és az átszervezésre. Egyebek között
amerikai egységekkel felszerelt, osztrák-svájci kooperációban
gyártott új festőberendezést állítottak munkába, vásároltak továbbá
egy amerikai forrasztógépsort, hegesztőrobotokat, dobozológépet,
abroncshengerlő és kerékszerelő berendezést.
A Schwinn-Csepel működésének első évében 200 ezer kerékpárt készített, mintegy húsz típusból, illetve azok 50-60 változatából. Valamennyit belföldön adták el, néhányat azonban tesztelésre szállítottak NSZK-beli, francia, holland és USA-beli kereskedőknek. Ez utóbbiakkal jelenleg folynak az üzleti tárgyalások. A cég a napokban megnyíló amszterdami bemutatón is kiállítja termékeit és üzletkötésre is számít. A Schwinn minősítő jelzéssel ellátott Csepel-kerékpárok 25-30 százaléka kerül már az idén a külpiacra. A vállalat a tavalyi egymilliárd forintos árbevételét 1,3 milliárd forintra növeli 1990-ben.
Újdonságokkal is megjelennek mind a hazai, mind a külföldi piacon, így előállítanak hegyibicikliket, könnyű sport- és városi kerékpárokat. (MTI)
1990. február 25., vasárnap 15:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|