|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Zavaros a magyar közélet
"A magyarok többsége nem találta
helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült
az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom
osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az
értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott
osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy
része.
Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok
keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak,
az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek
tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt
élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de
nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki úr rövidesen dönt (1. rész)
|
Tróm András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. november 12. vasárnap (MTI-tud) - Még az év vége előtt dönt a Suzuki cég arról, hogy belevág-e egy autógyár építésébe Magyarországon. Ezt szombaton, Magyarországról visszatérve jelentette be tokiói sajtótájékoztatóján japán vezető kiskocsigyártó cégének az elnöke, Suzuki Osamu. Tárgyalásairól elmondta, hogy a végleges választ a magyar fél sürgeti.
,,Nehéz döntés előtt állunk,, - idézi a The Japan Times a Suzuki elnökét, aki kifejtette: ,,Nem csak rajtunk és a magyar kormányon múlik a döntés, mivel sokan érintettek annak meghozatalában,,. Azt is egyértelművé tette, hogy a kérdést kizárólag üzleti szempontból mérlegeli és kategórikusan kijelentette, hogy a beruházással a Suzukinak a célja nem az, hogy Magyarország gazdasági és társadalmi reformjait támogassa, hanem hogy üzletet kössön. Ezzel összefüggésben rávilágított, hogy a döntést már korábban meg kellett volna hozniuk, még a reformok bevezetése előtt, mert a jelenlegi helyzetben az ügy politikai kérdéssé vált. A The Japan Times riportere emlékeztetett rá, hogy a Suzukinak már volt sikertelen próbálkozása Jugoszláviában, ami nagyon óvatossá tette a magánvállalatot az eltérő társadalmi rendszerű országban való együttműködés tekintetében. Az egyetlen kérdés, amire egyértelműen pozitív választ adott a Suzuki elnöke, arra vonatkozott, hogy nem okozna-e gondot a munkások képzése Magyarországon. A cég elnöke elmondta, hogy nem aggódnak, mivel erre vonatkozóan kellő tapasztalatra tettek szert, hiszen Indiában és Pakisztánban teljesen képzetlen munkásokat tudtak felkészíteni arra az időre, amire az autógyárat felépítették. (folyt.)
1989. november 12., vasárnap 10:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|