Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 29.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Zavaros a magyar közélet

"A magyarok többsége nem találta helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig. Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy része. Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak, az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."

Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet

1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.

A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki
hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére
elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes
- Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon
a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az
átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága,
a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős
része elkerülheti a várost. (MTI)


1989. szeptember 5., kedd 14:03


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD