Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 29.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Zavaros a magyar közélet

"A magyarok többsége nem találta helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig. Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy része. Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak, az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."

Országgyűlés - harmadik nap (12. rész)

Nobis Ferenc (Budapest, 66. vk.), a Budafoki Építőipari
------------
Szövetkezet elnöke a 6-os főút új budapesti bevezetésének az M0-ás
autópályával együtt történő kiépítése tárgyában interpellált a
közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. A képviselő
szerint az érintett kerületek lakosai félnek attól, hogy ennek az
útnak az építése inkább hátrányos lesz, mint előnyös, az amúgy is
túlzsúfolt útszakasz tovább terhelődik. Ezért igénylik a lakosok,
hogy a 6-os főutat - az M0-ás autópályával egyidejűleg - új
nyomvonalon építsék ki, a XI. kerületi Hunyadi János útig, s
teremtsék meg a megfelelő csatlakozási pontokat is.

    Derzsi András válaszában rámutatott, hogy az M0-ás autópálya
tervezése és építése a legkorszerűbb módszerekkel történik. A
beruházás egyik legfontosabb célja a belső városrészek
tehermentesítése. Jelenleg a 6-os út és az M5-ös autópálya közötti
mintegy 15 kilométeres szakasz kiépítése folyik, az átadás 1990
második félévében várható. A 4,5 milliárdos költséggel megvalósított
útszakasz kétségkívül tehermentesíti a kerületet, elsősorban a
Dunántúlról Pest irányába tartó forgalmat tereli el. A miniszter
annyiban osztotta a képviselő aggodalmát, hogy ha az M0-ás autópálya
második szakasza is megvalósul az M1-es és az M7-es autópályák
között, akkor ez már jelentősen terheli a 6-os út belső szakaszát. A
feszültségek elkerülésére a tárca több egyeztető megbeszélést
tartott a lakosság képviselőivel, és az útépítés ütemezésében
messzemenően figyelembe vették a kerület lakosainak véleményét.
Mindezeknek megfelelően a 6-os út külső szakasza 1991-ben. a
leginkább túlzsúfolt belső szakasza pedig 1993-ban készül el.

    A képviselő megköszönte az interpellációra adott választ, és
egyúttal a miniszter korrekt, segítőkész magatartását, amelyet a
korábbi egyeztető tárgyalásokon tanusított. Az Országgyűlés
ugyancsak elfogadta a miniszter válaszát. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 13:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD