|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Zavaros a magyar közélet
"A magyarok többsége nem találta
helyét abban az országban, ahol majd mindenki ingázásra kényszerült
az életben maradásért. Ingázott az osztály nélküli társadalom
osztályharcos fergetegeiben egyik hazugságszigettől a másikig.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy a munkásság söpredékéből, az
értelmiség erkölcstelen szegénylegényeiből verbuválódott
osztályharcosok bukása után tudatzavarban szenved az ország nagy
része.
Mindenki keresi a helyét, keresi új azonosságát. Az új pártok
keresik önmagukat, keresik az utat, amelyen követőkre számíthatnak,
az emberek pedig keresik azt a pártot vagy csoportot, amelynek
tagjai között a legkényelmesebben érzik magukat. Legkönnyebb a volt
élcsapat tagjainak: ők legfeljebb másként hazudnak mint korábban, de
nekik kifejezett céljuk önmaguk és szerzeményeik átmentése."
|
|
|
|
|
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)
|
1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.
Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett, Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán. Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10 millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2 millió forintot áldoz az idén erre a célra. A következő években további repülőterek bekapcsolására is számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön. A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel, berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)
1989. február 22., szerda 18:26
|
Vissza »
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)
|
1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.
Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett, Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán. Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10 millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2 millió forintot áldoz az idén erre a célra. A következő években további repülőterek bekapcsolására is számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön. A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel, berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)
1989. február 22., szerda 22:48
|
Vissza »
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (2. rész)
|
A belső légiforgalom lebonyolítására, szervezésére AVIA Express néven közös vállalat alakul. Erről már előrehaladott tárgyalások folynak. A vállalkozásban részt vesz az LRI, a MALÉV, a MÉM Repülőgépes Szolgálat, valamint előreláthatólag a Hungarocamion, az Országos Mentőszolgálat és az MHSZ. A társaság nyitott, hozzá további, akár külföldi tagok is csatlakozhatnak. Az új cég gondoskodik majd arról, hogy a megfelelő repülőgéppark, valamint a hajózó, a műszaki és az üzemeltető személyzet rendelkezésre álljon, továbbá szavatolja a szükséges szolgáltatási színvonalat. Első lépésben a tagok tulajdonában lévő - különböző típusú - repülőgépeket használják utasszállításra. Így lesz a gépek között például 19 személyes L-410-es, szó van a JAK-40-es igénybevételéről, valamint helikopterek és más - elsősorban légitaxi célokra alkalmas - kisgépek beállításáról. Amennyiben a vállalkozás gazdaságosnak bizonyul, szóba jöhet az is, hogy a közös vállalat kifejezetten erre a célra alkalmas repülőgépeket vásárol. A belföldi légiforgalomban részt vevő gépek természetesen csak a kijelölt biztonságos légifolyosókon közlekedhetnek, s a forgalom szervezésénél messzemenően figyelembe veszik a környezetvédelmi szempontokat, valamint azt, hogy a repülés biztonsága megfeleljen a légügyi hatóságok által előírt, nemzetközileg is elfogadott követelményeknek. (MTI)
1989. február 22., szerda 22:50
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|