|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére
"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben
megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták,
főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a
Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki
Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást,
amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi
ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és
amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,.
"
SZER, A mai nap:
Göncz Kijevben
"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem
hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és
kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris,
díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A
legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres
útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton
időnként furcsa civilek bukkantak fel.
A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi
Ukrajna hangulata sem."
|
|
|
|
|
|
|
Az Érdekegyeztető Tanács ülése (1. rész)
|
1990. október 28., vasárnap - Az Érdekegyeztető Tanács (ÉT)
vasárnaptartott rendkívüli ülésén viszonylag hamar közel kerültek az
álláspontok azzal kapcsolatban, hogy mintegy 12 forinttal kellene
csökkenteni a benzin fogyasztói árát. A részletekben kidolgozásánál
azonban jelentős nézeteltérés alakult ki a kormány, valamint a
munkavállalók és a munkaadók álláspntja között.
Orbán István, az ÉT soros elnöke a munkaadók részéről két napirendet javasolt. Az egyik: az október 29-diki munkakezdés, az ország normális életfeltételeinek megteremtése és az üzemanyagár-emelése nyomán keletkezett társadalmi és gazdasági válság kezelésének kérdései, a másik: az üzemanyag árának emelkedésével összefüggő társadalmi, gazdasági hatások átfogó bemutatása és - az ÉT újabb rendkívüli ülésére való előterjesztés céljából - javaslatok kidolgozása az ezekkel kapcsolatban szüségessé vált intézkedésekre. A kormány részéről Rabár Ferenc pénzügyminiszter szakértői bizottságok felállítását javasolta, azzal a feladatt al, hogy plenáris üléssel párhuzamosan tisztázzák az üzemanyagárral összefüggő részkérdéseket. A munkavállalók részéről Forgács Pál, a Szakszervezeti Kerekasztal soros elnöke, az FSZDL elnöke nem értett egyet a bizottságok felállításával, mert, mint mondta, így megszünne a tanácskozás nyilvánossága. Azt is megállapította, hogy miután az áremelés előtt nem volt előzetes konzultáció, a kialakult katasztrófális helyzetért a kormányt terheli a felelősség. Most - hangoztatta - nem a munkaadók és munkavállalók állnak szemben egymással, hanem a társadalom széles rétege a kormánnyal.
Palotás János a Vállalkozók Országos Szövetségének elnöke a munkaadók nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy még a mai napon meg kell állapodni és szerinte sincs ok bizottság felállítására.
A kormány javaslatát Bod Péter Ákos ipari miniszter terjesztette elő. A kormány - modnotta - figyelembe véve a lakosság teherbíró képességének végességét, korlátozott mértékű kedvezményes üzemanyagvásárlást kíván lehetővé tenni mind a lakosság, mind pedig a vállalkozók számára. Ennek lényege, hogy a magánszemélyek havonta mintegy 30 liter üzemanyagot vásárolhatnának a jelenlegi piaci árnál mintegy 12 forinttal olcsóbban, a vállalkozók pedig ennek 5-6-szorosát. Hozzátette, hogy ezt egyfajta jegyrendszer bevezetésével biztosítanák, és erre azért van szükség, mert a benzinkészletek végesek. (folyt.köv.)
1990. október 28., vasárnap 15:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|