|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére
"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben
megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták,
főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a
Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki
Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást,
amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi
ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és
amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,.
"
SZER, A mai nap:
Göncz Kijevben
"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem
hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és
kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris,
díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A
legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres
útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton
időnként furcsa civilek bukkantak fel.
A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi
Ukrajna hangulata sem."
|
|
|
|
|
|
|
Benzináremelés - Sajtótájékoztató a Parlamentben (1. rész)
|
1990. október 25., csütörtök - Október 26-án, pénteken 0
órakor lép életbe az a kormányhatározat, amelynek értelmében az
üzemanyagok jelentősen megdrágulnak. Ettől az időponttól a 86-os
oktánszámú benzin 56, a 92-es oktánszámú 59, az ólommentes 61, a
98-as oktánszámú benzin 62 forintba kerül literenként. A gázolajok
fogyasztói ára - kéntartalomtól függően - 42 és 43,50, illetve 45
forint literenként. Mindezt Kardos Antalné, az Ipari és Kereskedelmi
Minisztérium szóvivője jelentette be a Parlamentben csütörtökön
délután tartott sajtótájékoztatón.
Mint mondta, az áremelést a szovjet olajszállítások bejelentett és azon túli csökkenése, valamint az Öböl menti térségben kirobbant válság okozta, illetőleg az, hogy e körülmények miatt egyre nagyobb mennyiségű kőolajat kellett beszereznie hazánknak magas világpiaci árakon. Mint ismeretes, hazánk összes energia-felhasználásának több mint 60 százalékát szerzi be importból, főként a Szovjetunióból. Az idén 6,5 millió tonna kőolaj szállításáról kötöttek szerződést, eddig azonban körülbelül egymillió tonnával kevesebbet szállítottak a partnerek, mint amennyit időarányosan teljesíteniük kellett volna.
Az üzemanyagok fogyasztói árával kapcsolatban elhangzott: az eddigi árképzés a 17 dolláros olajat tekintette árközpontnak, a mostani áremelés révén az irányadó ár 29 dollár - vagyis ezt alapul véve alakították ki az üzemanyagok fogyasztói árát.
A sajtótájékoztatón elhangzott az is: mivel az energiahordozók termelői árát általában a kőolaj határparitásos árához viszonyítva állapítják meg, a mostani áremelés kihat a többi energiahordozó termelői árára is, amelyek esetében az áremelés átlagosan 90 százalékos. Mivel a nyár folyamán az üzemanyagok fogyasztói árát már emelték, most e termékeknél 65 százalékos fogyasztóiár-emelésre került sor. Más energiahordozók fogyasztóiár-emelését erre az évre a kormány nem tervezi. November 1-jétől a kőolaj termelői árát 90, a benzint átlagosan 65, a gázolajét - a háztartási tüzelőolaj kivételével - 90 százalékkal, a sugárhajtómű üzemanyag termelői árát 90 százalékkal, a fűtőolaj termelői árát 90, a földgáz termelői árát pedig 80 százalékkal emelik.
Megváltozott az üzemanyag fogyasztói árának szerkezete is. Eddig az Útalapra 4300 forintot fordítottak tonnánként a benzin árából, ez most 8300 forintra növekszik. A benzin fogyasztói árának összes adótartalma egyébként - 86-os oktánszámú benzin esetén - 74 százalék. (folyt.köv.)
1990. október 25., csütörtök 17:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|