|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére
"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben
megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták,
főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a
Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki
Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást,
amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi
ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és
amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,.
"
SZER, A mai nap:
Göncz Kijevben
"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem
hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és
kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris,
díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A
legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres
útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton
időnként furcsa civilek bukkantak fel.
A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi
Ukrajna hangulata sem."
|
|
|
|
|
|
|
Nem sztrájkolnak a légiirányítók
|
1990. szeptember 28., péntek - Megszületett a megállapodás a
Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete és a Légiforgalémi
és Repülőtéri Igazgatóság képviselői között. A csütörtök esti
tárgyalások eredményéről a két szervezet vezetője péntek délután, a
Ferihegyi repülőtéren tájékoztatta az újságírókat.
Közismert, hogy a légiirányítók augusztus 17-én öt pontos petíciót jutattak el Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszterhez, követelve a magyar légtérfelhasználás gyakorlatának módosítását, a repüléssel kapcsolatos törvények modernizálását, a katonai és polgári légiirányítás egységesítését, továbbá az irányítók továbbképzésének megoldását és a bérük 50 százalékos felemelését.
Erdei Tamás az LRI főigazgatója elmondta: az első négy pont megtárgyalása során teljes volt az egyetértés a dolgozók, a munkáltató és a minisztérium között, a bérkérdésben azonban nem sikerült közös nevezőre jutni. A legnagyobb akadályt az jelentette, hogy az LRI 1800 nem légiirányító dolgozója úgy érezte, a 200 szakirányító béremelése teljesen igazságtalan lenne, hiszen ők ebben az évben már 70 százalékos bérfejlesztésben részesültek.
Balla Tibor, a független szakszevezet vezetője ezzel szemben úgy véli, jövedelmük még így is jelentősen alacsonyabb a nemzetközi gyakorlatban elfogadottnál, ami alatt természetesen nem az összegszerűséget, hanem az arányokat értik. Az irányítók fizetése ugyanis a világon mindenütt a pilótákéval közel azonos szinten mozog, s jóval meghaladja az egyéb beosztásokban dolgozó személyzetét. ( Szemléltetésképpen: a légiirányítók jelenlegi átlagjövedelme 27 ezer, az LRI többi dolgozójáé 17 ezer forint. )
A kialakult hangulatot figyelembe véve a tágyaló felek végül is úgy döntöttek, ebben a helyzetben konkrét bérkérdésről nem lehet tárgyalni. A követelés jogosságának tisztázására azonban - az összes érintett bevonásával - hat fős független szakértői bizottságot állítanak fel október 12-ig, s ez a testület néhány nyugat-európai repülésirányítási rendszer tanulmányozását követően hoz majd döntést a béremelésről. Mindkét fél úgy látja, hogy ez a módszer elvezethet a kérdés mindenki számára megnyugtató és elfogadható megoldásához. (MTI)
1990. szeptember 28., péntek 17:45
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|