Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 28.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Miniszterelnöki Sajtóiroda válasza a szegedi diákok levelére

"Meg kell jegyezni, hogy a hallgatói képviselet nyílt levélben megfogalmazott véleményét sok fiatal - köztük egyetemisták, főiskolások - sem osztja. Ezt bizonyítja az a levél, amelyet a Független Ifjúság szegedi szervezete juttatott el a Miniszterelnöki Hivatalhoz, és amely ,,elítéli azt az antidemokratikus magatartást, amelyet a szegedi egyetemisták maroknyi csoportja és az egyetemi ifjúsághoz nem tartozó ellenzéki pártaktivisták tanúsítottak,,, és amellyel ,,Szeged egyetemi ifjúságát kompromitttlták,,. "
SZER, A mai nap:

Göncz Kijevben

"Soha külföldön ilyen szépen játszani a magyar Himnuszt még nem hallottam, mint Kijev repülőterén, amikor a Göncz Árpádot és kíséretét szállító TU-154-es landolt. A fogadtatás protokolláris, díszszázad és kedves itteni magyarok kis csoportja volt egyszerre. A legalább 20 kocsiból álló konvoj Kijev felé haladó 41 kilométeres útján öt helyen álltak harckocsi-csoportok, és a lezárt úton időnként furcsa civilek bukkantak fel. A biztonság tehát a régi, a bizonytalanság új és nem a régi Ukrajna hangulata sem."

Nem sztrájkolnak a légiirányítók

1990. szeptember 28., péntek - Megszületett a megállapodás a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete és a Légiforgalémi és Repülőtéri Igazgatóság képviselői között. A csütörtök esti tárgyalások eredményéről a két szervezet vezetője péntek délután, a Ferihegyi repülőtéren tájékoztatta az újságírókat.


Közismert, hogy a légiirányítók augusztus 17-én öt pontos
petíciót jutattak el Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi
miniszterhez, követelve a magyar légtérfelhasználás gyakorlatának
módosítását, a repüléssel kapcsolatos törvények modernizálását, a
katonai és polgári légiirányítás egységesítését, továbbá az
irányítók továbbképzésének megoldását és a bérük 50 százalékos
felemelését.

    Erdei Tamás az LRI főigazgatója elmondta: az első négy pont
megtárgyalása során teljes volt az egyetértés a dolgozók, a
munkáltató és a minisztérium között, a bérkérdésben azonban nem
sikerült közös nevezőre jutni. A legnagyobb akadályt az jelentette,
hogy az LRI 1800 nem légiirányító dolgozója úgy érezte, a 200
szakirányító béremelése teljesen igazságtalan lenne, hiszen ők ebben
az évben már 70 százalékos bérfejlesztésben részesültek.

    Balla Tibor, a független szakszevezet vezetője ezzel szemben úgy
véli, jövedelmük még így is jelentősen alacsonyabb a nemzetközi
gyakorlatban elfogadottnál, ami alatt természetesen nem az
összegszerűséget, hanem az arányokat értik. Az irányítók fizetése
ugyanis a világon mindenütt a pilótákéval közel azonos szinten
mozog, s jóval meghaladja az egyéb beosztásokban dolgozó
személyzetét. ( Szemléltetésképpen: a légiirányítók jelenlegi
átlagjövedelme 27 ezer, az LRI többi dolgozójáé 17 ezer forint. )

    A kialakult hangulatot figyelembe véve a tágyaló felek végül is
úgy döntöttek, ebben a helyzetben konkrét bérkérdésről nem lehet
tárgyalni. A követelés jogosságának tisztázására azonban - az összes
érintett bevonásával - hat fős független szakértői bizottságot
állítanak fel október 12-ig, s ez a testület néhány nyugat-európai
repülésirányítási rendszer tanulmányozását követően hoz majd döntést
a béremelésről. Mindkét fél úgy látja, hogy ez a módszer elvezethet
a kérdés mindenki számára megnyugtató és elfogadható
megoldásához. (MTI)



1990. szeptember 28., péntek 17:45


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD