|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
|
|
|
|
|
Sztrájkfenyegetés a BKV-nál
|
1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési
Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban
dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük
jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A
kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók
Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az
MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben
fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a
közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre
vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot
kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori
éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.
Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte a sztrájkbizottság tagjait is.
Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 19:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|