|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
|
|
|
|
|
Környezetvédelmi sajtótájékoztató
|
1990. február 14., szerda - A hazai környezetszennyezés több
mint 50 százalékát a közlekedés és annak háttéripara idézi elő -
állapították meg szerdán azon a sajtótájékoztatón, melyen a ,,Levegő
munkacsoport,, ismertette a két héttel ezelőtt megrendezett
,,Közlekedés és környezetvédelem,, nemzetközi tanácskozás
tapasztalatait. Elmondták, hogy a 14 országból érkezett több mint
200 résztvevő 72 előadásából számos, korábban nem ismert adat,
eredmény került napvilágra. Így például a világűrből készített
felvételek azt mutatják, hogy Budapest és az ország településeinek
nagy része szennyezett levegőbúra alatt él.
Megállapították, hogy a jelenlegi környezetrombolási helyzeten csak a prioritások gyökeres megváltoztatásával lehet javítani. Hosszú távú megoldás lehet a hazai gépjárműállomány cseréje, míg rövid távon bevezethető és hatásos eszköznek tartották a gépkocsik évente történő környezetvédelmi vizsgáját, illetve különböző környezetvédő eszközök alkalmazását a gépjárműveken. A konferencia résztvevői szerint a hazai környezetvédelmi előírások túl enyhék, s ráadásul még ezeket sem tartják be a közlekedés résztvevői. A környezetvédelem hatékonyságát rontja az is, hogy a környezetvédőknek egyaránt küzdeniük kell az állami szervekkel és a lakossággal is.
A tanácskozás résztvevőinek véleménye szerint Magyarországon a jelenlegi intézményrendszerben nem folytatható eredményes környezetvédelmi tevékenység. Kálnoki Kiss Sándor, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium miniszterhelyettese vázolva a minisztérium által megtett, illetve tervezett környezetvédelmi lépéseket, utalt arra, hogy a mai állapotért nem a tárca, hanem az ország közlekedési gyakorlata, fejlettségi szintje okolható. A környezetvédelem döntő fontosságú kérdésének tartotta a kellő nyilvánosság biztosítását. Forgalomszervezéssel, a gépkocsiknak a mainál szigorúbb környezetvédelmi ellenőrzésével, szankcionálásával és az úthálózat fejlesztésével ugyancsak számottevő változás érhető el. Tartalékok vannak még a tömegközlekedésben, mivel a környezetkímélő közlekedési eszközök (metró, villamos) fokozottabb igénybevételével tovább csökkenthető a levegőszennyezés. (MTI)
1990. február 14., szerda 15:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|