![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói
csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot
tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit
képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a
közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál
lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.
A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon túl nagy fennakadást a közlekedésben.
Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége - bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében - álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10 százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)
1990. január 18., csütörtök 11:11
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|