![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tömegközlekedési árváltozások a fővárosban
|
![](../img/spacer.gif)
1990. január 11., csütörtök - A február 1-jétől életbelépő
tömegközlekedési tarifaváltozásokat csütörtökön, a Közlekedési,
Hírközlési és Építésügyi Minisztérium és az Árhivatal vezetői, a
nagyvállalatok vezetőinek jelenlétében közös sajótájékoztatón
ismertették. Az Országgyűlés korábbi döntésének megfelelően az
átlagban 55 százalékos tarifaemelés a budapestieket nagyobb, a
vidékieket kisebb mértékben érinti.
Ennek megfelelően a BKV jegyeinek és bérleteinek árai is megváltoznak. Így: a villamosjegyek ára 8, a buszjegyeké 10, az egyvonalas buszbérleteké 220, a villamosbérleteké 300, a kombinált bérleteké pedig 450 forint lesz. A tanuló- és nyugdíjas villamosbérletek ára 75, míg a kombinált bérletek ára 110 forint lesz. A fővárosban 64 autóbusz-vonalon váltható egyvonalas utazási bérlet. A közigazgatási határon kívül közlekedők 260, 320, illetve 540 forintért válthatnak majd bérleteket, az utazási távolságtól függően. Ezeknek a bérleteknek azonban a munkáltató 80 százalékban megtéríti az árát.
Az árintézkedésekkel egyidejűleg a BKV vezetését felkérték arra, hogy februárban és márciusban végezzenek széles körű utasforgalom-számlálást, annak érdekében, hogy miként lehetne az egyvonalas bérletek számát bővíteni a fővárosban. A forgalomfelmérés eredményétől függően július 1-jétől bővülnének az egyvonalas bérlet vásárlásának lehetőségei.
A tarifaemeléseket követően a BKV meg kívánja vizsgálni a jegy nélkül utazók pénzbüntetésének esetleges emelését is. (MTI)
1990. január 11., csütörtök 13:50
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|