![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Csőd szélén a BKV (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
A BKV vezérigazgatója szükségesnek tartotta, hogy a kormány mielőbb alakítsa ki a fővárosi tömegközlekedés fejlesztésére vonatkozó hosszabb távú elképzeléseit. Egy másik kérdésre válaszolva Zahumenszky József hangsúlyozta, hogy a kétségtelenül súlyos feszültségek ellenére a BKV munkatársai lelkiismeretesen dolgoznak. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy a járművezetők nehéz, idegőrlő körülmények között végzik munkájukat. A sűrű forgalom miatt megnőtt a baleseti veszély is. A vállalat vezetése, érzékelve a dolgozók problémáit, az elmúlt hetekben kialakult sztrájkhangulatot, elhatározta, hogy a fizikai dolgozóknál januártól 10 százalékos, majd a gazdálkodási lehetőségektől függően néhány hónap múlva újabb 10 százalékos bérfejlesztést hajt végre. A BKV létszámhelyzetéről a vezérigazgató elmondta, hogy folyamatosan ésszerűsítik a vállalat munkaerőgazdálkodását. Megállapította ugyanakkor, hogy racionálisabb gazdasági működést lehetne megvalósítani akkor, ha a pénzügyi kormányzat engedne végre a vállalatok nyomásának, és egységessé tenné a bérre, a fenntartásra és a beruházásra fordítható vállalati pénzeket. Végezetül a jegy nélkül közlekedőkre vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, hogy tapasztalatai szerint a bliccelők 25 százalékától nem lehet behajtani a díjat, s mintegy 35 százalékának a jövedelme 4-5 ezer forint körüli. A bevételeket azért is fontosnak tartotta, mivel az állam ma minden jegy-forinthoz hozzátesz további 3-3,5 forintot. (MTI)
1989. december 5., kedd 21:47
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|