![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Fórum a privatizációról
"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók
legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a
foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a
munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve
kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:
Tőkés László kutyaszorítóban
"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és
politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus
megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható
útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi
megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit,
arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean
cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban".
A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári
secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti,
hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés
László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást
nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna.
A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés
50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára,
amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra
Romaneasca-t mocskolja be".
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Csőd szélén a BKV (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. december 6., szerda - A jövő év egy óriási kérdőjel a BKV előtt. A 22 ezer dolgozót foglalkoztató nagyvállalat idei költségvetése 14 és fél milliárd forint volt. Ez - az évközi elvonás miatt - a tervezettnél 1 milliárd forinttal kevesebb. A teljesítmények kényszerű visszafogása már érezhető a főváros tömegközlekedésének mai helyzetén - állapította meg Zahumenszky József, a BKV vezérigazgatója az MTI munkatársával folytatott beszélgetés során. Elmondta: amennyiben a forrásaik tovább apadnak, úgy a naponta 76 ezer járaton 7,3 millió utast szállító vállalat nem lesz képes a fővárosi lakosság elvárásainak megfelelő közlekedési szolgáltatásokra.
Forgalomszervezési intézkedésekkel, így például a járatok sűrűségének csökkentésével, a közlekedési eszközök átcsoportosításával átmenetileg ellátja ugyan feladatát a vállalat, de mivel a szükséges beruházások sorra elmaradnak, ez a helyzet nem tartható tovább. A járműpark korszerűsítése 7 milliárd forintba kerülne, de a vasúti pályák is sürgős felújításra szorulnak. Ellenkező esetben menetrendzavarok alakulhatnak ki, s egyes vonalak megszüntetésével is számolni kell. A vezérigazgató szerint: várospolitikai érdek is, hogy a BKV tartani tudja legalább a mai helyzetét, ehhez azonban jelentős anyagi támogatásra van szüksége. Ugyanis a közlekedés zavarai sokkal jobban megterhelik az államháztartást, mint az, ha a vállalat megkapná a korszerűsítéshez és a bérfejlesztéshez szükséges dotációt. A fejlesztésre két lehetőség kínálkozik: az egyik az állami támogatás, a másik a költségek egy részének áthárítása a lakosságra. A tapasztalatok szerint főként a szerény anyagi körülmények között élők és a nagycsaládosok veszik igénybe a tömegközlekedési eszközöket. Ebből eredően megfontolandó, hogy a kis jövedelmű emberekre egy újabb jelentős terhet rakjanak. A vállalati költségnövekedések fedezésére ugyanis mintegy 60 százalék körüli lakossági tarifaemelésre volna szükség. Ez azonban az idei 87 százalékos emelés után már nem célravezető megoldás. Arról, hogy végül is melyik megoldás kap majd prioritást 1990-ben, a parlament decemberi ülésszakán döntenek véglegesen, a jövő évi állami költségvetés tárgyalásakor. Mindenesetre a vezérigazgató a számukra kedvező döntés elérése érdekében írásos tájékoztatót bocsátott a 68 fővárosi képviselő rendelkezésére. (folyt.köv.)
1989. december 5., kedd 21:47
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|