Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 27.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Fórum a privatizációról

"... a pályázatok elbírálásánál kapjanak szerepet a munkavállalók legfontosabb szempontjai, ezeken belül egyetértési joggal a foglalkoztatáspolitikai kérdések, a szociális ellátás és a munkajövedelmi kérdések, valamint a dolgozók ingyenes, illetve kedvezményes tulajdonhoz juttatása..."
Román Rádió magyar nyelvű adása:

Tőkés László kutyaszorítóban

"A Nemzeti Megmentési Front napilapjának vezércikke a társadalmi és politikai párbeszéd mellett tör lándzsát. Ez lenne a konszenzus megvalósításának és a társadalmi megbékélésnek az egyetlen járható útja. De hogy miként akarja az életbe átültetni a Front a társadalmi megbékélést és a konszenzus megvalósítását célzó erőfeszítéseit, arra a legjobb példa ugyanazon lap harmadik oldalán Sofia Ardelean cikke. Már a cím is sokatmondó: "Tőkés László kutyaszorítóban". A cikkíró "egetrengető" dokumentumokra, így például a temesvári secus-per védőügyvédeinek egyes kijelentéseire hivatkozva kijelenti, hogy Tőkés Lászlónak semmi köze a temesvári forradalomhoz. Ami Tőkés László valódi szerepét illeti, az majd minden bizonnyal "bizonyítást nyer", tudniillik, hogy Tőkés László magyar ügynök lett volna. A továbbiakban a cikkíró kitér Tőkés Lászlónak a bécsi döntés 50. évfordulója alkalmából a Népszabadságnak adott interjújára, amelyben - úgymond - "a papocska a jelenlegi hatalmat és a Vatra Romaneasca-t mocskolja be". "

A Közúti Közlekedési Szakszervezet nyílt levele Szűrös Mátyáshoz és Németh Miklóshoz (1. rész) (OS)

1989. november 29., szerda -

Tisztelt Szűrös Mátyás Úr


Tisztelt Németh Miklós Úr


A Közúti Közlekedési Szakszervezet alakuló kongresszusán
megtárgyalta és az alábbiakban összegezte a szakmában dolgozók
számukra hátrányos megkülönböztetését:

    Az eddig érvényes szabályozórendszerek folyamatosan figyelmen
kívül hagyták a szakmai sajátosságokat és ipari szemléletű
szabályozással kezelték a közlekedési vállalatokat. Az állam - nem
vállalva saját feladatát - a személyszállítás megfelelő mértékű
támogatását, a vállalatokra kényszerített keretfinanszírozási
rendszerrel tönkretette mind a személyszállítás, mind az
áruszállítás eszköz- és munkaerőhelyzetét. A vállalati törvényben -
elismerve a helyközi személyszállítás közszolgáltató jellegét - nem
gondoskodott annak adókedvezményben való elismertetéséről, sőt
fogyasztási adóval sújtotta.

    Mindezek hatására a közlekedésben hivatásszerűen dolgozók anyagi
helyzete 1980-tól az országos átlagot jóval meghaladó mértékben
romlott és az egész alágazat az ellehetetlenülés határán van.

    A dolgozók jogos igényei vállalati kereteken belül nem
rendezhetők. A hatósági kényszer alapján végzett nagymértékű
túlmunka, a nagyfokú felelősség, az átlagosnál sokkal rosszabb
munkaidőbeosztás, az ezzel messze nem arányban álló kereset az
átlagosnál fegyelmezettebb közlekedési dolgozók tűrőképességét is
meghaladják, ezért a hátrányos helyzet megszüntetése érdekében a
következőket követelik:

    1. A közúti alágazat abszolút és relatív bérelmaradásának
megszüntetése egyszeri, legalább 20 százalékos bérfejlesztéssel és
egy követő bérautomatizmus megteremtése a közszolgáltatásban, amely
azonos az infláció mértékével.

    2. Tömegközlekedési pótlék (forgalmi juttatás) kiterjesztése a
helyi tömegközlekedés egészére, a BKV-nál alkalmazott mértéknek
megfelelően.

    3. Bár a szakszervezet alapvető célja, hogy a munkavállalók a
törvényes munkaidő alatt keresetükből tisztességesen megéljenek,
ennek megvalósításáig országos egységes és adómentes túlórapótlék
bevezetése szükséges központi bérfedezet biztosításával. (folyt.
köv.)


1989. november 29., szerda 11:35


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD