|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Új telekadó
"Az első közülük a kedvezményes lakáshitelekre vonatkozik.
Balázsi megállapítja, hogy amikor ezeket a hiteleket adták, a
szerződés kimondatlanul arra épült, hogy stabil pénz van
forgalomban, vagyis a tartozást ugyanolyan vásárlóértékű pénzzel
kell törleszteni. Ezért - szerinte - törvényben kellene
felhatalmazni az OTP-t, hogy a hitelszerződéseket felmondhassa és új
szerződést kössön, amelyben a törlesztő részletek az infláció
arányában emelkednének.
Második javaslata a lakáskötvény. Ezt négyzetméterre lehetne
vásárolni, maximum 20 évi lejáratra, a lejárat időpontjának
megfelelő reálkamatlábbal, diszkontáns áron. A kibocsátók
garantálnák, hogy lejáratkor a kötvényt elfogadják, egy átlagos
fekvésű és felszereltségű lakás egy négyzetmétere ellenértékeként.
Harmadik javaslata a lakásépítő vállalkozások mentesítése a
személyi jövedelemadó és a társadalombiztosítási járulék alól, mert
ezek beépülnek a lakásárakba.
Legfontosabb javaslata azonban a telekérték-emelkedési adó.
Említi ezzel kapcsolatban, hogy amikor a Benelux-államokban egy új
metrovonalat nyitnak, akkor az ingatlantulajdonosok levelet kapnak,
amelyben közlik velük, hogy az új metro emelte ingatlanuk értékét,
és ezért nagyobb ingatlanadót kell fizetniük."
|
|
|
|
|
|
|
A vártnál kevesebb pályázat a közúti járműgyártásra
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet ma bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyeket a magyar közúti járműgyártás átalakítására írtak ki. Mint ismeretes, az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes szanálását - mivel a két cég fizetésképtelenné vált - szeptemberben rendelte el a Pénzügyminiszter. A kormánynak az az elképzelése, hogy privatizálás révén alakítják át a két vállalatot, biztosítják jövedelmezőségük javítását.
A Szanáló Szervezet által kiírt versenytárgyalásra négy pályázat érkezett. Pályázott a Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen; egy kaliforniai társaság, az ÁMF Industries Inc.; a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár; valamint egy szovjet konzorcium a torinoi Central European Investment Company-val közösen.
Olyan nagynevű cégek, mint a Mercedes Benz, a DAF, az Iveco, a MAN, a Renault, szándéknyilatkozatot küldtek arról, hogy érdekeltek a két cég jövőjében, s készek az együttműködésre az autóbuszgyártás fejlesztésében. Pályázatot azonban nem készítettek, arra hivatkozva, hogy az idő erre kevés volt.
A Szanáló Szervezet december 20-ig dönti el, hogy a pályázatok közül melyik ajánlatot fogadja el. (MTI)
1990. november 21., szerda 12:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|