|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Új telekadó
"Az első közülük a kedvezményes lakáshitelekre vonatkozik.
Balázsi megállapítja, hogy amikor ezeket a hiteleket adták, a
szerződés kimondatlanul arra épült, hogy stabil pénz van
forgalomban, vagyis a tartozást ugyanolyan vásárlóértékű pénzzel
kell törleszteni. Ezért - szerinte - törvényben kellene
felhatalmazni az OTP-t, hogy a hitelszerződéseket felmondhassa és új
szerződést kössön, amelyben a törlesztő részletek az infláció
arányában emelkednének.
Második javaslata a lakáskötvény. Ezt négyzetméterre lehetne
vásárolni, maximum 20 évi lejáratra, a lejárat időpontjának
megfelelő reálkamatlábbal, diszkontáns áron. A kibocsátók
garantálnák, hogy lejáratkor a kötvényt elfogadják, egy átlagos
fekvésű és felszereltségű lakás egy négyzetmétere ellenértékeként.
Harmadik javaslata a lakásépítő vállalkozások mentesítése a
személyi jövedelemadó és a társadalombiztosítási járulék alól, mert
ezek beépülnek a lakásárakba.
Legfontosabb javaslata azonban a telekérték-emelkedési adó.
Említi ezzel kapcsolatban, hogy amikor a Benelux-államokban egy új
metrovonalat nyitnak, akkor az ingatlantulajdonosok levelet kapnak,
amelyben közlik velük, hogy az új metro emelte ingatlanuk értékét,
és ezért nagyobb ingatlanadót kell fizetniük."
|
|
|
|
|
|
|
Duna-Adria csúcs Velencében (1. rész)
|
1990. július 29., vasárnap - Garajszki István, az MTI
tudósítja írja: Július 31-én, kedden megnyílik Velencében, a San
Giorgio szigeten a Duna-Adria regionális együttműködés öt
tagországának csúcstalálkozója. (A helyszín ugyanaz, amely már a hét
vezető tőkés ország velencei csúcsértekezletének is otthont adott.)
Az olasz-osztrák-jugoszláv-csehszlovák-magyar együttműködés köré
szerveződő regionális kapcsolatrendszer kormányfői szintű
tanácskozása - amelyen Magyarországot Antall József kormányfő és
Jeszenszky Géza külügyminiszter képviseli - lezárja az immár nyolc
hónapja tartó alapító szakaszt, s a magyar remények szerint a
velencei csúcs után megkezdődhet a gyakorlati cselekvési programok
kidolgozása.
A nagyobb sebességre kapcsoló Duna-Adria együttműködés kapcsán magyar kormánykörök megelégedésüket hangoztatják, mivel a honi megítélés szerint az olasz mozdonyra kapcsolt közép-kelet-európai szerelvény az áhított nyugati pályaudvar felé vontatja a magyar kocsit is. A diplomácia nyelvére lefordítva: az elsősorban olasz-osztrák erőforrásokra építő regionális kooperáció egybevág azzal a magyar törekvéssel, hogy az évtizedekig tartó egyoldalú szovjet orientációt európai egyensúly politikával váltsa fel. Az európai integráció irányába mérföldes léptekkel haladó Magyarország számára Olaszország - és más vonatkozásban a semleges Ausztria - segítsége a Nyugathoz való gyorsabb közeledés reményével kecsegtet.
Ennek megfelelően Magyarország mindenekelőtt azt várja a velencei csúcstól, hogy az eddig jobbára lelkes politikai deklarációkban megnyilvánuló együttműködés végre kézzelfogható gazdasági kooperációban öltsön testet. Elsősorban azokon az infrastrukturális területeken, amelyek fejlesztése megkönnyíti a közép-kelet-európai államok adaptációját a nyugati gazdasághoz. Idetartozik a közlekedés, a távközlés, a kis- és közepes vállalati együttműködés fejlesztése, illetve a környezetvédelem.
Magyar kormánykörökben ugyanakkor azt sem rejtik véka alá, hogy a nagyra törő együttműködési tervek finanszírozása egyelőre ,,lóg a levegőben,,. Eddig mindössze néhány elvi jellegű - ám a jövőbeni együttműködés megalapozása szempontjából korántsem elhanyagolható - kérdést sikerült tisztázniuk a kooperáció részeseinek. Az egyik ilyen alapelv, hogy a különféle projectekhez szükséges pénzt több forrásból próbálják meg előteremteni. (folyt. köv.)
1990. július 29., vasárnap 20:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|