|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Új telekadó
"Az első közülük a kedvezményes lakáshitelekre vonatkozik.
Balázsi megállapítja, hogy amikor ezeket a hiteleket adták, a
szerződés kimondatlanul arra épült, hogy stabil pénz van
forgalomban, vagyis a tartozást ugyanolyan vásárlóértékű pénzzel
kell törleszteni. Ezért - szerinte - törvényben kellene
felhatalmazni az OTP-t, hogy a hitelszerződéseket felmondhassa és új
szerződést kössön, amelyben a törlesztő részletek az infláció
arányában emelkednének.
Második javaslata a lakáskötvény. Ezt négyzetméterre lehetne
vásárolni, maximum 20 évi lejáratra, a lejárat időpontjának
megfelelő reálkamatlábbal, diszkontáns áron. A kibocsátók
garantálnák, hogy lejáratkor a kötvényt elfogadják, egy átlagos
fekvésű és felszereltségű lakás egy négyzetmétere ellenértékeként.
Harmadik javaslata a lakásépítő vállalkozások mentesítése a
személyi jövedelemadó és a társadalombiztosítási járulék alól, mert
ezek beépülnek a lakásárakba.
Legfontosabb javaslata azonban a telekérték-emelkedési adó.
Említi ezzel kapcsolatban, hogy amikor a Benelux-államokban egy új
metrovonalat nyitnak, akkor az ingatlantulajdonosok levelet kapnak,
amelyben közlik velük, hogy az új metro emelte ingatlanuk értékét,
és ezért nagyobb ingatlanadót kell fizetniük."
|
|
|
|
|
|
|
Veszélyessé váló utak - egyre kevesebb a pénz karbantartásra, fejlesztésre (2. rész)
|
Fejlesztési forrásokkal nem bővelkedik a közlekedési tárca. Erre az évre 3,3 milliárd forintot irányoztak elő különböző közlekedési beruházások megkezdésére, illetve folytatására. Ezzel szemben mindössze 0,5 milliárd forint jutott erre a költségvetésből. A tárca pótlólagos forrásokért folyamodik, hiszen az ez évre tervezett, már megkezdett munkák értéke 2,3 milliárd forint, s ebből csaknem 1 milliárd forintot kellene fordítani az M0-ás autópálya továbbépítésére. Az idei tervek között szerepel egyébként még a polgári Tisza-híd, a bajai Duna-híd konzoljának építése, a 82-es, 83-as főutak győri bevezető szakaszának folytatása, továbbá két kisebb hídnak és tízegynéhány összekötőútnak a megépítése. Mivel a forráshiány következményeként gyorsult a közutak romlási folyamata, nagy ütemben nőnek az ebből származó veszteségek. A szakemberek úgy becsülik, hogy az a többletköltség, amelyet az utak, hidak rossz állapota miatt fizetnünk kell, legalább 6-szorosa annak a különbségnek, amely a szükségesnek tartott, illetve a tényleges fejlesztési-fenntartási ráfordítás között mutatkozik. Mindent egybevetve évente csaknem 40 milliárd forintnyi veszteséget kell a ,,takarékos,, útfejlesztési politika miatt a népgazdaságnak elviselnie. (MTI)
1989. február 23., csütörtök 23:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|