|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Református lelkész országgyűlési képviselők nyilatkozata
" Szomorúan kell látnunk az egyházvezetés részéről az arra való
törekvést, hogy az egyházban azt a struktúrát, légkört, a lelkészek
kiszolgáltatottságát és megfélemlítettségét tartsák fenn minden
eszközzel, mely a négy évtizedes, kifejezetten vallás- és
egyházellenes diktatúra közvetett és közvetlen nyomására alakult ki,
s melynek megváltoztatása meggyőződésünk szerint elengedhetetlen
feltétele minden lelki, teológiai és gyakorlati megújulásnak
egyházunkban.
"
SZER, Magyar híradó:
Szópárbaj a parlamentben
" Torgyán József reagált volna, nem is pusztán erre, hanem a
következő tételre. Az agrárprogram kidolgozását - Tölgyessy Péter
szerint - a miniszterelnök átengedte egy olyan pártnak, amely már
csak ígérgetéseivel is súlyos károkat okozott az országnak.
Torgyán József nem kapta meg a szót, az ügyrendi viták után
végül is le kellett mondjon a viszontválasz lehetőségéről - bár
személyes megtámadtatás címén erre igényt tartott volna.
Tölgyessy Péter kemény bírálattal illette a kormányt
interpellációjának címéhez igazodva. Ez így hangzott: "Magyarország
általános válságának súlyosbodása és a kormány cselekvési
programjának hiánya"
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - Keddi munkanap (11. rész)
|
Kertész Zoltán (SZDSZ) Sopron közlekedési problémái tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszterhez. A 84-es főút túlzsúfoltsága miatti zajártalom és levegőszennyeződés szinte már elviselhetetlen a város lakói számára. A megnövekedett - hétvégén napi 13 ezer autó - forgalom a halálos balesetek számának ugrásszerű növekedésével is jár. Arra kért választ: mikor lesz pénz a tehermentesítő út megépítésére.
Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter válaszában egyetértett az interpelláló képviselővel, és kifejtette, hogy nem csupán Sopron, hanem több más város, például Győr, Szeged, Kecskemét, Vác, Miskolc és Debrecen is hasonló gondokkal küzd. Az előző kormányzatokra hárította a felelősséget, hogy nem jutott pénz e városok közlekedési gondjainak megoldására. A tárca ezért is támogatja egy koncessziós törvény megalkotását, amely lehetővé tenné külföldi részvétellel autópályák, utak, hidak megépítését. Az útalapot is meg kellene duplázni - mondotta a miniszter. A képviselő konkrét kérdésére elmondta, hogy Sopron, Győr, Kecskemét és Mezőkövesd tehermentesítő útjai építéséhez 1991-ben kezdenek hozzá. A választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés is egyaránt elfogadta.
Ugyancsak a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszterhez nyújtott be közös interpellációt Világosi Gábor és Páris András (mindketten SZDSZ-képviselők) a hazai távközlés helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a Magyar Távközlési Vállalat monopolhelyzetére.
Mielőtt Páris András szót kapott volna az interpelláció előterjesztésére, Torgyán József, a kisgazdák frakcióvezetője kért volna szót, hogy válaszoljon Tölgyessy Péternek, de az elnök nem engedte az interpellációk sorának megszakítását. Kónya Imre, az MDF frakcióvezetője ügyrendi kérdésként kifejtette, hogy Torgyán József pártját személyes megtámadtatás érte, s ezért neki mégis meg kellene adni a szót. Szájer József (Fidesz) ezzel nem értett egyet, és az ügyrendre hivatkozva kifejtette, hogy Torgyán Józsefnek csak a napirend - azaz az interpellációk tárgyalása - után lehet szót adni. Az elnöklő Vörös Vince nem szakította meg az interpellációkat, és Páris Andrásnak adta meg a szót. Ő elmondta: hogy a jelenlegi távközlési törvény nem teszi lehetővé, hogy a Távközlési Vállalat monopóliumát megtörve, a lakosság saját erőből, önálló kezdeményezésre telefonfejlesztésbe fogjon. Konkrét példaként említette, hogy épp a Távközlési Vállalat akadályozta meg Siófok és környéke távbeszélő hálózatának bővítését. (folyt.köv.)
1990. szeptember 18., kedd 19:19
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|