|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF ferencvárosi szervezetének közleménye
"Nem akarunk felülni azoknak a
híreszteléseknek, hogy a jelenleg még hatalmon lévő ferencvárosi
apparátus, két héttel a szabad választások előtt, olyan döntést
akarna hozni, mely véglegesen eldöntené a ferencvárosi Duna-parton a
Szabadság- és Petőfi-hidak közötti terület sorsát.
"
Amerika Hangja, Nézőpont:
A CIA igazgatója az öbölbeli válságról
"William Webster szerint felmérhetetlen következményekkel járna,
ha a világ egyszerűen hagyná, hogy Irak kényelmesen elfoglaljon egy
országot a Perzsa-öböl térségében. Ez azt is jelentené, hogy a
térséget a világ negyedik legnagyobb hadseregével rendelkező ország
ellenvetés nélkül uralná, ellenőrzése alatt tartaná a világ
olajkészletének 20 százalékát, miközben olyan pozícióba jutna, hogy
akadályok nélkül elfoglalhatná vagy zsarolhatná Szaud-Arábiát és a
kis, de gazdag olajlelőhelyekkel rendelkező többi államot.
"
|
|
|
|
|
|
|
Felcím: Amiről 30-án döntünk Főcím: Az önkormányzat lényege,
az önkormányzati jogok
|
Budapest, 1990. szeptember 17. Hétfő (MTI-Press)
Az önkormányzat létrehozása ALAPVETŐ EMBERI JOG. Alkotmányunk szerint a község, a város, a főváros és kerületei, valamint a megye választópolgárainak közösségét megilleti az önkormányzás joga. A választópolgárok a helyi önkormányzást az általuk választott képviselőtestület útján, illetőleg közvetlelül, helyi népszavazással gyakorolják. A tényleges önkormányzatiság léte a hatalomgyakorlás demokratizmusának fokmérője. Az önkormányzat ALKOTMÁNYBIZTOSÍTÉK, afféle "negyedik hatalmi ág", általa hatékonyabb és egyensúlyosabb a demokrácia. Valódi önkormányzatot nehéz elképzelni SZERVEZETI, HATÁSKÖRI ÉS GAZDASÁGI ÖNÁLLÓSÁG NÉLKÜL. A helyi önkormányzatokról szóló törvény - szakítva a tanácsrendszer szervezeti önállóságot kizáró vagy korlátozó megoldásaival /pl. a végrehajtó bizottságok léte és kettős alárendeltsége, a tisztségviselők központi munkáltatói jogai stb./ - garantálja az önkormányzatok teljes szervezeti önállóságát az államszervezet egészében. Az önkormányzati rendszeren belül NINCSENEK ALÁ-FÖLÉRENDELTSÉGI KAPCSOLATOK, a fennmaradó megyei és a települési önkormányzatok között sincs függőségi viszony. A helyi önkormányzat döntését csak az alkotmánybíróság, illetve a bíróság kizárólag jogszabálysértés esetén bírálhatja felül. A központi állami-kormányzati szervek CSAK NORMATÍV ALAPON IRÁNYÍTHATJÁK AZ ÖNKORMÁNYZATOKAT. Ez alól két kivétel említhető: az egyik az önkormányzat országgyűlés általi FELOSZLATÁSA, a másik A KÖZTÁRSASÁGI MEGBÍZOTT ÁLTALI TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS az önkormányzatok felett. Az országgyűlés akkor oszlathatja fel - a kormánynak az alkotmánybíróság véleménye ismeretében előterjesztett javaslata után - a képviselőtestületet, ha annak működése az alkotmánnyal ellentétes. A helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzését az államfő által NYOLC RÉGIÓBAN KINEVEZETT KÖZTÁRSASÁGI MEGBÍZOTT látja el. A köztársasági megbízott a törvényességi ellenőrzés körében korlátozott, csak a jogszerűség biztosítására hivatott jogokkal /pl. felhívás, bírósághoz fordulás/ rendelkezik. (folyt.)
1990. szeptember 17., hétfő 12:41
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|