|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF ferencvárosi szervezetének közleménye
"Nem akarunk felülni azoknak a
híreszteléseknek, hogy a jelenleg még hatalmon lévő ferencvárosi
apparátus, két héttel a szabad választások előtt, olyan döntést
akarna hozni, mely véglegesen eldöntené a ferencvárosi Duna-parton a
Szabadság- és Petőfi-hidak közötti terület sorsát.
"
Amerika Hangja, Nézőpont:
A CIA igazgatója az öbölbeli válságról
"William Webster szerint felmérhetetlen következményekkel járna,
ha a világ egyszerűen hagyná, hogy Irak kényelmesen elfoglaljon egy
országot a Perzsa-öböl térségében. Ez azt is jelentené, hogy a
térséget a világ negyedik legnagyobb hadseregével rendelkező ország
ellenvetés nélkül uralná, ellenőrzése alatt tartaná a világ
olajkészletének 20 százalékát, miközben olyan pozícióba jutna, hogy
akadályok nélkül elfoglalhatná vagy zsarolhatná Szaud-Arábiát és a
kis, de gazdag olajlelőhelyekkel rendelkező többi államot.
"
|
|
|
|
|
|
|
Oktatásszociológiai konferencia
|
1990. szeptember 17., hétfő - Első ízben most nyílhatna
lehetőség arra, hogy az oktatáskutatók a magyar oktatásügy
helyzetének, problémáinak feltárásával, javaslataikkal segítsék az
oktatási kormányzat munkáját - hangsúlyozták az Oktatáskutató
Intézet konferenciáján, amely hétfőn kezdődött meg az MTA
kongresszusi termében. Ez ideig - az utóbbi 20-25 évben - jobbára az
ellenzék szerepét töltötték be, kutatási eredményeket,
megállapításaikat a minisztérium figyelmen kívül hagyta - mondották.
Megszüntették a Felsőoktatási Pedagógiai Kutató Központot,
úgyszintén az MTA Pedagógiai Kutatócsoportját. Ezt a sorsot szánták
az Oktatáskutató Intézetnek is. Glatz Ferenc minisztersége idején az
ellenzéki pártok, az MDF és az SZDSZ támogatásával sikerült
megtartani az intézetet. Most újra ennek megszüntetéséről beszélnek
hivatalos körökben, bár nagyobb szükség van erre az önálló szellemi
műhelyre, mint bármikor volt - hangoztatták a felszólalók.
A kétnapos tanácskozáson oktatáskutatók, szociológusok, pedagógusok mintegy 50 előadást tartanak. Vitatéma egyebek között az önkormányzatok és az iskolák viszonya, az, hogy kik gondoskodjanak az iskolák fenntartásáról, ki nevezi ki az igazgatót, ki alkalmazza a pedagógusokat. Miként szervezzék meg az 500-1000 lakosú kistelepüléseken élő gyerekek iskolai oktatását. Az iskolaszékek hogyan segíthetik az iskolák működését. Szólnak a pedagógusok helyzetéről, munkakörülményeiről, úgymond kiszolgáltatottságáról. A hazai nemzeti és etnikai kisebbségek anyanyelvi oktatásának igényeivel és gondjaival is foglalkoznak. Elmondják: hogyan kellene átalakítani a felsőoktatás szervezetét, finanszírozásának módját, a hallgatók felvételének rendszerét, a tudományos minősítést. Körvonalazzák a szakképzés új formáit, amelyeknek kialakítását sürgetik az új tulajdonviszonyok, s az új technológiák alkalmazása. (MTI)
1990. szeptember 17., hétfő 12:36
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|