|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Pető Ivánhoz
"Mi nem a
bukott rendszer illegitim jogrendjének futóhomokjára kívánjuk az új
magyar köztársaság alapjait rakni, hanem stabil, rehabilitált és
kiterjesztett polgári jogrendre.
Tisztelt Pető Iván Úr
Ha emlékezetéből már kihullott volna,
újból felidézzük: a Független Kisgazdapárt a rendszerváltás döntő
órájában, a tavaly novemberi népszavazás során, az SZDSZ-szel egy
oldalon állva távolította el a diktatúra alapintézményeit.
"
SZER, Figyelő:
A BM kabinetirodájáról
" A kabinetirodának a létesítését tulajdonképpen az tette
szükségessé, amiért Nyugat-Európában is több helyütt ilyen szervezet
működik - hogy a miniszter immáron politikus elsősorban és
másodsorban közigazgatás, ha úgy tetszik -, a többpártrendszerben, a
koalícióban bármikor megtörténhet, hogy a miniszternek menni kell,
de egy minisztériumnak stabilnak kell maradni. Magyarán: az
apparátus örök, a miniszter megy.
Nyilvánvaló, hogy egy ilyen szituációban ellentétek feszülhetnek
az apparátus és a miniszter között, szüksége van a miniszternek egy
olyan csapatra, amelyik vele él, vele dícsőül meg, vagy bukik meg,
és éppen ezért megakadályozza - hogy durván fogalmazzak -, hogy az
apparátus bármikor jégre tudja vinni a miniszterét, hiszen a
miniszter nem közigazgatási szakember, hanem politikus."
|
|
|
|
|
|
|
- A BM kabinetirodájáról - 1. folyt.
|
- A kabinetirodának ebben kettős szerepe van. Egyrészt működteti, kiszolgálja, adminisztrálja azt a miniszteri kabinetet, mint testületet, amelyik meghatározza és megszabja a minisztérium munkájának a stratégiáját, amelyik külső szakértőkből, magából a miniszterből, a politikai államtitkárból, a közigazgatási államtitkár és a kabinetfőnökből áll. Ez a testület szabja meg a főbb irányokat, készíti elő a jogszabályok tervezeteit. És nyilvánvaló - a másik oldalon - a kabinetiroda az, amelyik megszűri a visszajövő, előkészített tervezeteket, megfelelnek-e vajon annak a stratégiának, amit a kabinet kidolgozott.
Tehát: menedzseli ezt a bizonyos testületet, ugyanakkor egy szűrő, mert megnézi, hogy visszaköszönnek-e azok a döntések az apparátus által előkészített anyagokban, amelyekben állásfoglalás történt - tehát ha úgy tetszik, védi a minisztert, megszűri a jogszabálykereteket, átvizsgálja. Sőt figyelemmel kell lenni arra is, hogy jelenleg eminens szerepe van a parlamenti jelenlétnek és a kormányzati munka is felgyorsult, besűrűsödött. Gyakorlatilag a miniszter hétfőn, kedden, ha rendkívüli ülés van szerdán parlamenti ülésen van, csütörtökön kormányülésen van. Valakinek a miniszter nevében és megbízásából el kell járni a hivatali adminisztáriós ügyekben, figyelemmel kell kísérni a folyamatokat, ellenőrizni kell a végrehajtást, ki kell kényszeríteni a döntések végrehajtását - ez is a kabinetiroda feladata.
Sajnos a mostani helyzet olyan, hogy ez napi 12-14 órás munkával jár, de ebbe bele kell tudni azt, hogy én foglalkozok fejvadászattal, embereket kell még keresnem a minisztériumba, foglalkoznom kell az egész belső szerkezet átalakításával, a minisztérum civillé tételével. (folyt.)
1990. szeptember 13., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|