Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 10.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Fidesz állásfoglalása a honvédelmi törvény módosításáról

" A sorkatonák és a közvélemény megnyugtatása érdekében szükségesnek tartjuk a hadseregben történt tisztázatlan halálesetek megkezdett kivizsgálásának mielőbbi befejezését. "
SZER, A mai nap:

Közös jelszó Brassó főterén

" A Zsil-völgyiek - akik a legjelentősebb Ceausescu-ellenes munkásmegmozdulás résztvevői voltak 1987-ben - ez év júniusában Bukarestben erőszakkal vetettek véget a hathetes, Iliescu lemondását követelő tiltakozássorozatnak. A mintegy 20 ezer úgynevezett bányász tisztogatási akciója során több száz ember megsebesült, és több mint ezret letartóztattak. A tanácskozáson részt vevő bányászküldöttek a konferencia első napján ígéretet tettek: mindent elkövetnek, hogy kiderítsék, kik felelősek közülük a brutális bukaresti akcióért. A brassói munkások által rendezett konferencia az értelmiség és a munkásság közötti megbékélés első jelének tekinthető. A Brassó főterén rendezett zárótüntetésen immár közös jelszóként hangzottak el a "Le a kommunizmussal " és a "Szabadság, szabadság " kiáltások. A tüntetés éljenzésbe és vastapsba csapott át, amikor a júniusban súlyosan bántalmazott, sebeit máig viselő Marian Munteanu lépett az emelvényre. A diákvezető megbékélésre és egységre szólította fel a románokat az igazságtalanság, a hazugság és az erőszak elleni harcban. Munteanu a bányászvezetők részvételéről nyilatkozva a Reuter tudósítójának elmondta: a bányászok végül megértették, hogy idáig a hatalom manipulálta őket. "

Az Autóklub elnöksége elutasítja az autópálya használati díjat és a benziáremelést (1. rész)

1989. április 20., csütörtök -

Rendkívüli napirendi pontként az autópálya használati díj
bevezetéséről tanácskozott csütörtöki ülésén a Magyar Autóklub
elnöksége, még mielőtt ismertté vált volna a kormány ülésén
született döntés. Valter Medárd ügyvezető elnök elöljáróban
leszögezte: a kormány az utóbbi években számos olyan intézkedést
hozott, amely kifejezetten az autósokat sujtotta, ilyen volt például
a benzin, illetve a gépkocsik árának drasztikus növelése. Mindez sok
milliárd forintos többletbevételhez juttatta a költségvetést, s
éppen emiatt etikailag sem tartható helyesnek az autósok további
terhelése.

    Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszterhelyettes, úgy is, mint az Autóklub társelnöke elmondta: a
Minisztertanács mostani ülése elé három variációt terjesztettek, az
egyik ezek közül az autópálya-díj módosított formája, a másik az
üzemanyag árának egyforintos emelése, a harmadik pedig az, hogy a
költségvetésből oldják meg az útépítést.

    Ezt követően a miniszterhelyettes utalt arra: a tárca
kényszerhelyzetben volt, amikor az útadóval kapcsolatos javaslatát a
kormány elé vitte. A kényszerhelyzetet az okozta, hogy az év elején
még kétmilliárd forint állt a tárca rendelkezésére útépítéshez, ám
ezt két lépcsőben elvonták. Ilyen körülmények között a folyamatban
lévő munkákat le kellene állítani. Megemlítette például a világbanki
hitelből épülő M0-ás autópályát, melynek első szakaszát jövőre
akarják befejezni, s ha leállítják a munkát, a büntetést dollárban
kell fizetni. Az M5-ös autópályát Kecskemétig akarták tovább
építeni, s befejezés előtt áll Szolnoknál és Polgárinál két
Tisza-híd építése is. Mindezekbe, illetve más folyamatban lévő
útépítésekbe eddig már 4 milliárd forintot fektettek be és a
befejezésükhöz további 2,5 milliárdra lenne szükség. Külföldi
vállalkozók is bekapcsolódnának a magyarországi fejlesztésbe, de
azzal a feltétellel, hogy legalább egymilliárd forint értékű munkát
a magyar állam végeztessen el. A miniszterhelyettes alapvető
fontosságúnak tartotta az útalap létrehozását, ugyanis ezzel végre
garantálni lehetne, hogy évente meghatározott összeget kizárólag
útépítésre fordítsanak. Mindezidáig tervalkuban dőlt el, hogy mennyi
marad útfejlesztésre, s ez az összeg 1980 óta folyamatosan csökkent.
(folyt. köv.)


1989. április 20., csütörtök 18:13


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD