|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz állásfoglalása a honvédelmi törvény módosításáról
" A sorkatonák és a közvélemény megnyugtatása érdekében
szükségesnek tartjuk a hadseregben történt tisztázatlan halálesetek
megkezdett kivizsgálásának mielőbbi befejezését.
"
SZER, A mai nap:
Közös jelszó Brassó főterén
" A Zsil-völgyiek - akik a legjelentősebb Ceausescu-ellenes
munkásmegmozdulás résztvevői voltak 1987-ben - ez év júniusában
Bukarestben erőszakkal vetettek véget a hathetes, Iliescu lemondását
követelő tiltakozássorozatnak. A mintegy 20 ezer úgynevezett bányász
tisztogatási akciója során több száz ember megsebesült, és több mint
ezret letartóztattak.
A tanácskozáson részt vevő bányászküldöttek a konferencia első
napján ígéretet tettek: mindent elkövetnek, hogy kiderítsék, kik
felelősek közülük a brutális bukaresti akcióért. A brassói munkások
által rendezett konferencia az értelmiség és a munkásság közötti
megbékélés első jelének tekinthető. A Brassó főterén rendezett
zárótüntetésen immár közös jelszóként hangzottak el a "Le a
kommunizmussal
" és a "Szabadság, szabadság
" kiáltások.
A tüntetés éljenzésbe és vastapsba csapott át, amikor a
júniusban súlyosan bántalmazott, sebeit máig viselő Marian Munteanu
lépett az emelvényre. A diákvezető megbékélésre és egységre
szólította fel a románokat az igazságtalanság, a hazugság és az
erőszak elleni harcban. Munteanu a bányászvezetők részvételéről
nyilatkozva a Reuter tudósítójának elmondta: a bányászok végül
megértették, hogy idáig a hatalom manipulálta őket.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Fővárosi Tanács VB ülése
|
1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.
Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg. Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet. A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás autópálya kiépítése. A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg. Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti véleményezését. (MTI)
1989. december 18., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|